ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מתקפה על הרב בן דהן: מחלל שבת... עם חסידות באיאן

סגן שר הדתות ישתתף במוצ"ש בהדלקה של באיאן בציון הרשב"י • המתקפה: הרבנות דרשה להדליק ביום א', כדי למנוע חילול שבת • לשכת השר: ניסיון עלוב להכתים

האדמו"ר מבאיאן מדליק
האדמו"ר מבאיאן מדליק

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, ישתתף במוצאי-שבת הקרובה בהדלקה המרכזית שעורכת חסידות באיאן בציון הרשב"י במירון.

כצפוי, לא איחרו המתקפות נגדו לבוא.

כבר לפני שנתיים יצאה הוראה, עליה חתמו הראשיים לישראל, הגר"ש עמאר והגר"י מצגר, לפיה באם חל ל"ג בעומר ביום ראשון תידחנה המדורות ממוצ"ש ליום ראשון.

גם השנה יצאה הודעה דומה, ולפיה "יש לקיים את מנהג ההדלקה לכבוד התנא ר' שמעון בר יוחאי זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל, ביום ראשון אחר הצהריים וזאת כדי להימנע מכל חשש של חילול שבת". המדורה המסורתית תודלק בציון ביום ראשון לפנות ערב, בידי הגר"ש עמאר.

בחסידות באיאן, שם לא מחוייבים להוראות הרבנות הראשית, ממשיכים כמובן להדליק על פי המסורת המקובלת בידם, בלילה - במוצאי שבת, לקראת חצות. נזכיר, כי בעבר נרשמה תקרית בין לשכת הרב הראשון לציון לבין קודקודי החסידות, לאחר שההדלקה של שני הגורמים הייתה אמורה להתקיים במקביל. בחסידות באיאן טענו, כי זמן ההדלקה נמצא בחזקתם שנים רבות ודרשו לדחות את הדלקת הרב הראשי לשעה אחרת.

המעניין הוא כי גם במשרד הדתות לא נשמעים להחלטת הרבנים הראשיים וסגן השר החליט להשתתף בהדלקה של חסידות באיאן. גורם המקורב לשר אומר: "לשם כך שונתה שעת ההדלקה לחצות. המתקפות נגדו נשמעות של בעלי אינטרסים, שהרי איש אינו סבור כי חסידות באיאן נותנת ידה לחילול שבת, וכך גם סגן השר שהוא יהודי שומר תורה ומצוות".

גם בלשכת השר הגיבו: "זהו ניסיון עלוב להכתים את שמו של סגן השר. הרב אלי בן דהן אינו צריך להוכיח את יראת השמיים שלו לאף אדם".

גורמים בכירים עמם שוחחנו טענו: "מדובר ברדיפה חסרת טעם נגד הרב אלי בן דהן, רדיפה שנובעת אולי מחוסר רצונו להתערב בדילים כאלו ואחרים לבחירת רבנים ראשיים".
לג בעומר הרב אלי בן דהן באיאן שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד