כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מסע טהרה: האדמו"ר מסאטמר חנך שלושה מקוואות

תוך כיממה חנך האדמו"ר את מקווה הנשים הגדול והמפואר בעולם בוויליאמסבורג, במחיר של 12.5 מיליון דולר, ויצק יסודות לשני מקוואות חדשים לגברים בקעמפים • צפו: גלריה משולשת

במקווה בויליאמסבורג
במקווה בויליאמסבורג

במהלך מסע בזק בן 27 שעות שקיים האדמו"ר מסאטמר, נחנכו והוחל בבנייתן של לא פחות משלושה מקוואות שונים.

זה קרה השבוע בארה"ב. האדמו"ר הגיע לשני קעמפים בהרי הקטסקיל - 'בית רחל' ו'רב טוב' של החסידות, שם נערכים לקראת תקופת החופש ביולי-אוגוסט - במטרה ליצוק את המלט למקוואות החדשים שהולכות ונבנות במקום.

בעוד שמחנה הנופש 'רב טוב' מיועד לבנים ולגברים מקרב חסידות סאטמר, השוהים במקום במשך תקופת החופש, הרי ש'בית רחל' מיועד לבנות החסידות. אולם מכיוון שהמורות וצוות ההוראה והחינוך מתגוררות במקום לאורך התקופה, נדרש מקווה טהרה עבור הבעלים ובניהם. בכל מקום אליו הגיע האדמו"ר, הוא יצק את המלט, ערך מעמד 'לחיים' ונשא דברות קודש.

מכאן, יצא האדמו"ר לויליאמסבורג במחיצת רבני ודייני הקהילה, ראשי עם ונגידי החצר, כדי להכשיר את מקווה הטהרה לנשים ומעיין ההשקה שצמוד לו. לא פחות מעשרים וארבעה בורות טבילה יהיו במקווה, שייפתח בל"ג בעומר הקרוב. שבעים וחמשה חדרי הלבשה, מערכות ממוחשבות שיעדכנו און ליין אלו חדרים תפוסים ואלו התפנו, מאבטחים הפועלים בתיאום עם משטרת ניו יורק שיגנו על המבנה מפני בעיות צניעות, ובכך יהיה זה מקווה הנשים הגדול, המתקדם והמפואר ביותר בעולם.

מכיוון שמהמעיין לא ניתן למלא את כל המקוואות, נבנה 'אוצר' מיוחד, בו יכונסו מי המעיין, וממנו תתבצע ההשקה לכל המקוואות. כדי לוודא שהאוצר נקי וצח מכל רפש או נוזל שעלול לפוסלו, נשפכו מספר בקבוקי יין לתוך המים הראשוניים ששינו את צבעם לחלוטין. לאחר מכן, רוקנו את ה'אוצר' לגמרי, ולאחר שעבר מספר הדחות ושטיפות והתברר כי המים צלולים לחלוטין, ניתן האות למלא אותו במים ולבצע את ההשקה לעשרים וארבעה הבורות, שיהפכו אותם לכשרים כהלכה.

בתום ההכשרה, פנה האדמו"ר לנדיבים והתרים אותם למען המקווה. כל אחד נידב לא פחות ממאה אלף דולרים, כאשר ההכנסות קודש למען בניית המקווה המפואר, שעלותו הסתכמה בלא פחות מ-12 וחצי מיליון דולר.

במעמד ה'לחיים' שהיווה בעצם את אירוע חנוכת המקווה, נשא דברים אב"ד סאטמר וויליאמסבורג הגר"מ טייטלבוים, המפקח על בניית המקווה, לכל פרטיו ודקדוקיו ההלכתיים. לאחר מכן נשא האדמו"ר מדברותיו, ברום חשיבות הטהרה בישראל.





































































































































מקווה סאטמר גדול התרמה ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד