כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אבל ב'אור ישראל' • המשגיח הגרי"ד שפילר זצ"ל

הלך לעולמו הגאון הצדיק רבי יששכר דב שפילר זצ"ל והוא בן 78 בפטירתו • כיהן שנים ארוכות כמנהלה הרוחני של ישיבת אור ישראל לצעירים והעמיד תלמידים רבים

הגאון הצדיק רבי יששכר דב שפילר זצ"ל.
הגאון הצדיק רבי יששכר דב שפילר זצ"ל.

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני-ברק נפטר לאחר חצות הלילה, המשגיח המיתולגי של ישיבת 'אור ישראל' לצעירים בפתח- תקוה - הגאון הצדיק רבי יששכר דב שפילר זצ"ל כשהוא בן 78 בפטירתו.

בשבוע האחרון חלה בדלקת ריאות, ובלילה סמוך לחצות עבר התקף לב קשה והשיב את נשמתו ליוצרה.

הגרי"ד שפילר זצ"ל נולד בהונגריה בז' ניסן בשנת תרצ"ה, להוריו הרב יוחנן ז"ל ולאמו מרת לאה ע"ה.

הרב שפילר זצ"ל שימש במשך עשרות שנים כמנהלה הרוחני של ישיבת 'אור ישראל' לצעירים בפתח תקוה, והיה דמות ידועה ומוכרת בציבור החרדי בעיר.

ברכות השנים העמיד המשגיח אלפי תלמידים שינקו ממנו מוסר וחכמה, שיחותיו אותם מסר בישיבה היו לשם דבר ובחורי הישיבה היו שותים בצמא את דבריו.

התלמידים שעברו תחת שבט חינוכו הרבו להזכירו גם אחרי שעזבו את הישיבה בשנים המאחרות.

את שיחותיו היה מוסר מידי שבועיים באמצע השבוע, וכן מידי מוצאי שבת, אז לא היה מסתכל בפני הבחורים והיה עוצם את עיניו משך כל השיחה.

אחד מבוגרי הישיבה מספר ל'בחדרי חרדים': "ההלם גדול. המשגיח השקיע את כל חייו בישיבה. היה מסור לכל תלמיד ותלמיד. כל בחור זכה אצלו ליחס שווה כאילו היה בנו".

תלמיד נוסף מברכה את רבו ומספר: "הרב שפילר היה מאחד מהמשגיחים המשפיעים ביותר מזה כמה דורות. עשרות בשנים הוא כיהן כמשגיח באור ישראל, וכמעט כל תלמיד יכול לספר על ההשפעה שהוא קיבל ממנו להמשך החיים".

"לא רק ב'ישיבה קטנה' היה, גם בישיבה הגדולה של אור ישראל. הוא נהג להגיע בכל שבת לישיבה שעוד שכנה בסמוך לישיבה קטנה עד שעברה לשכונה אחרת, שם מסר שיחות למאות הבחורים.

"צריך להבין, עבורנו - שהיינו ילדים והגנעו ישר מתלמודי התורה לישיבה הקטנה - הוא היה כמעט דמות מלאכית. הייתה בו קדושה שכל אחד יכל להרגיש אותה, הן בשיחות האישיות שלו, והן בשיחות הכלליות שמסר בישיבה, בין הבחורים גם רווחה הדעה שלמשגיח יד ורגל בענייני קבלה, כפי שהיה ניתן לראות בשיחותיו הרבות".

"אין תלמיד שיוכל לשכוח את השיחה השנתית שמסר המשגיח בכל שנה לפני יום העצמאות לבחורי שיעור ג', בו הקנה להם את יסודות ההסתכלות שלנו על המדינה ומוסדותיה. מה צריך להרגיש אדם חרדי מול המדינה החילונית, ומה יחסינו. אין ספק שכל אחד מהתלמידים קיבל ממנו כלים נרחבים להמשך החיים, כאשר אני בטוח שכל אחד עשה בהם שימוש".

התלמיד מסכם: "פטירתו היא אבידה גדולה, במיוחד לדור הצעיר שיכל לשאוב מכזו דמות של פעם עוד ועוד".

הותיר אחריו דור ישרים מבורך שבעה ילדים נכדים וצאצאים.

מסע הלוויתו יצא היום (ה') בשעה 14:00 בצהריים מישיבת 'אור ישראל' ברחוב הרב ניימן בפתח תקוה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב שפילר אור ישראל לוויה בחורים משגיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד