כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מיקי לוי על החרדים: טפילים • ישי: כמו בגרמניה 1942

סגנו של לפיד כינה החרדים "טפילים" - והתנצל: "נאמרה בעידנא דריתחא" • אלי ישי: "בעולם קוראים לזה אנטישמיות" • לוי לאחד מעוזריו: "יותר לא עולה לרדיו הזה..."

ח"כ מיקי לוי, צילום: פלאש 90
ח"כ מיקי לוי, צילום: פלאש 90

סגן שר האוצר ח"כ מיקי לוי מיש עתיד כינה את החרדים "טפילים" – ומיהר להתנצל. לוי התארח הבוקר ברדיו 'קול ברמה' ואמר: "על החרדים לשאת בנטל יחד, להשתלב בשוק העבודה, אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי, אי אפשר להמשיך ככה".

המגיש שאל אותו האם הוא באמת חושב כי החרדים טפילים וביקש ממנו להתנצל על דבריו – ולוי מיהר לעשות זאת: "אני מתנצל על המילה, אני רק אומר שאי אפשר לחיות על כתפי משלם המסים הישראלי, העובד. אני אומר, אי אפשר להמשיך ולחיות מבחינה כלכלית על כתפם של אלה שמשלמים מסים, של אלה שהולכים לצבא, של אלה שמשרתים את המדינה. אתם אזרחים שווי זכויות, אז בואו תהיו שווי חובות".

ח"כ מיקי לוי לא הסתפק בהתנצלות המיידית בשידור וביקש לעלות אל דוכן הכנסת על מנת להתנצל באופן רשמי: "האמירה נאמרה בעידנא דריתחא, מודה ועוזב ירוחם".

דבריו של לוי יצרו סערה ציבורית. ח"כ אלי ישי מיהר להגיב, הן לאמירתו של לוי והן להתבטאויותיו של שר האוצר יאיר לפיד. "מדאיג שבישראל בשנת 2013 נאמרים דברים כמו בגרמניה בשנת 1942. אם אמירות דומות כמו שאמר סגן השר היו נאמרות במדינה אחרת ע"י חבר פרלמנט אירופאי על הקהילה היהודית, הייתה הארץ מזדעזעת ובצדק.

"לצערי, התנהלותו של שר האוצר ויו"ר יש עתיד, נותנת לגיטימציה ומעודדת המשך הפגיעה בציבור החרדי - פגיעה שידוע כיצד מתחילה אך לא כיצד תסתיים. במקומות אחרים בעולם קוראים להתנהלות ולהתנהגות הזו אנטישמיות".

גם בישיבת ועדת ביקורת המדינה, בה התמנה כיו"ר ח"כ אמנון כהן, אמר ישי: "סגן שר האוצר כינה את החרדים – טפילים. אז הנה הטפיל הראשון מתמנה ליו"ר ועדת ביקורת המדינה".

בלחישה לאחד מעוזריו נשמע לוי אומר: "יותר אני לא עולה לרדיו הזה..."
מיקי לוי חרדים טפילים אלי ישי קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד