י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כך נחשפה התרמית

נרשמו על שם אחרים: שישה רכבי יוקרה הוחרמו

רשות המיסים בשיתוף העם המשטרה עיקלו שישה רכבי יוקרה בערים רמלה ולוד | הרכבים שייכים לחייבים המתחמקים מזה זמן רב מתשלום מסים במיליוני שקלים - אך נרשמו על שם אחרים 

נרשמו על שם אחרים: שישה רכבי יוקרה הוחרמו
החרמת הרכבים צילום: רשות המיסים

במסגרת מבצע יזום של משרד מע"מ רמלה והיחידה הארצית לאכיפת הגביה ברשות המסים בשיתוף משטרת ישראל, אותרו ונתפסו אתמול (שלישי) שישה רכבי יוקרה שנרכשו על ידי חייבים המתחמקים מזה זמן רב מתשלום מסים במיליוני שקלים.

החייבים רשמו את כלי הרכב על שמות אנשים אחרים על מנת מלהתחמק מעיקולם, אולם פעילות חקירתית ממושכת חשפה כי הם נמצאים בשימושם האישי של החייבים ובעקבות המבצע שנערך אתמול חלקם כבר הגיע להסדיר חובותיו.


צילום: רשות המיסים

במקביל, ערך משרד פקיד שומה רמלה, בשיתוף מבקרי חטיבת ניהול ספרים בערים רמלה ולוד, מבצע ביקורת שהתמקד בעסקים מתחום המסחר והשירותים ובעסקים בשוק של רמלה. 41 עסקים עברו ביקורת, שכללה תצפיות מקדימות וקניות ביקורת. ברוב העסקים נמצא שניהול הספרים היה תקין או שנמצאו כשלים טכניים בלבד, אולם ב-15% מהביקורות נתגלו עבירות של אי רישום תקבולים או אי ניהול ספרים.

בין היתר, בביקורת בעסק למכירה והתקנת דודי שמש בעיר לוד נמצא ששיק בסך 2400 שקל הופקד בבנק אך לא נרשם בספרי העסק. בביקורת במגרש לפירוק רכבים בלוד נמצא כי העסק אינו מנהל ספרים כלל. במכולת ברמלה נמצאה קופת מתכת מתחת לקופה הרושמת ובה 450 שקלים במזומן שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת המכולת טענה בתגובה כי "זה כסף שמישהו נתן לי לפרוט וכסף לשלם עבור המים שאני קונה". באטליז בעיר לוד נמצאה מחברת שבה נרשמו חובות בסך 4,500 שקל שנפרעו, אך התשלומים לא נרשמו בספרי העסק.

עיקול רכבי יוקרה רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד