ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הח"כ החרדי תקף במליאה

"המסר של ישראל ביתנו הוא שהחרדים הם איום קיומי לאזרחי ישראל"

"כאשר אזרח ישראלי שומע שרוצים להפוך את ישראל לאפגניסטן, מקום שממנו יצאו מפוצצי מגדלי התאומים, וכן רוצחי דעא"ש שטבחו רבבות אנשים חפים מפשע. מה צריך לחשוב אדם שאיננו חרדי ששומע שהחרדים רוצים פה אפגניסטן? הוא חש מאויים". כך ח"כ אייכלר בתגובה לדברי ח"כ מלינובסקי • צפו

"המסר של ישראל ביתנו הוא שהחרדים הם איום קיומי לאזרחי ישראל"
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר התייחס במליאת הכנסת לדברי ההסתה שהשמיעה היום (שלישי) ח"כ יוליה מלינובסקי שהאשימה את החרדים שרוצים להקים משטר טליבאן כמו באפגניסטן: "למען ההיסטוריה ולמען השלום במדינת ישראל אני חייב להגיב כדי להזהיר על דברים של ח"כ מישראל ביתנו שאמרה שהמפלגות החרדיות רוצות להקים כאן משטר של טליבאן כמו באפגניסטן", אמר אייכלר.

לדבריו, "רק אתמול ציינו פה את ליל הבדולח. דיברו פה על השריפות, על בתי הכנסת שנשרפו, על האנשים שנהרגו, אבל על דבר אחד לא דיברו: על העיניים הנדהמות של היהודים שהביטו על השכנים "הטובים" שלהם ועל האנשים שהם עבדו איתם. איך הם שתקו והסכימו, לכל מה שנעשה ליהודים. גם כאשר כבר הובילו אותם לטבח, הם לא ידעו עד היכן מגיעה האיבה ולמה כל כך שונאים אותם".

"התשובה היא שההסתה והתקשורת שקדמה למלחמת העולם השניה היא זו שהכינה דעת קהל", הזכיר אייכלר, "שהיהודים הם סכנה קיומית. כך הרוצחים עשו ביהודים מה שרצו - והעולם שתק. את השקט הזה מול ההסתה, לא ניתן פה בארץ ישראל. לא ישוו אותנו בארצנו לטליבאן!".

"כאשר אזרח ישראלי שומע שרוצים להפוך את ישראל לאפגניסטן, מקום שממנו יצאו מפוצצי מגדלי התאומים, וכן רוצחי דעא"ש שטבחו רבבות אנשים חפים מפשע. מה צריך לחשוב אדם שאיננו חרדי ששומע שהחרדים רוצים פה אפגניסטן? הוא חש מאויים. הוא רוצה להגן על עצמו. זה חודר לתת ההכרה שלו. זה המשך להסתה האנטישמית של ישראל ביתנו לאורך השנים, כולל ההכרזה של "ממשלה בלי חרדים" - שהיא קריאה אנטישמית ברורה. המסר שעובר לאזרח הוא שיש פה בעיה קיומית - החרדים".

"זו סכנה, ואנחנו צריכים להדוף אותה בעודה באיבה. צריכים לשלול את הלגיטימיות של ההסתה בפוליטיקה, בתקשורת, וברשתות החברתיות", קרא ח"כ אייכלר.

לאחר מכן הציג ח"כ ישראל אייכלר הצעת חוק חברתית, ראשונה במעלה, להקמת וועדת חריגים בתאגידי המים כדי שיוכלו להעניק הנחות למעוטי יכולת. בדבריו במליאה אמר: "היה ברור כל השנים, עוד לפני הקמת התאגידים, שהעיריות מתחשבות באנשים במחירי המים לפי מצבם הכלכלי. אני לא מדבר על מקרים חריגים מאוד של נכים וכדומה, שבשנים האחרונות זה תוקן. הם כן מקבלים הנחה, רק על שלוש וחצי קוב, שזה גם לא מספיק. מדובר בחצי מליון זכאים מתוך תשעה מליון".

"בוועדת החריגים לפריסת חובות, אין נציגי ציבור שמכירים את הציבור ויודעים מי זקוק להנחה. הצעת החוק קובעת שבוועדת החריגים להנחות יהיו שותפים המנכ"ל, חבר מועצת הרשות המקומית הממונה על הרווחה, נציג משרד הרווחה או המוסד לביטוח לאומי שימונה על ידי שר הרווחה".

"זה חוק כל כך פשוט, מובן ונצרך, שאני לא מבין מדוע אחרי כל הדיונים שהיו לנו, עדיין הוא לא עבר. בחברת חשמל גם ישנה כבר איזו התחשבות, אבל היא מכוונת רק לאנשים המוכרים על ידי ביטוח לאומי. מה עם כל מעוטי היכולת שהם לא מקרים סוציאליים מוכרים?"

"לכן אני מציע לתקן את החוק ולהקים וועדת חריגים כאמור. יש היום וועדת חריגים לדחות את החוב ולפרוס לתשלומים, אבל אין לה סמכות לתת הנחות. את זה צריך לתקן".

חברי הקואליציה הצביעו נגד החוק. הצעת החוק נדחה בהפרש שני קולות וח"כ  אייכלרהגיב: "עצוב לראות שהקואליציה חזקה להטיל מיסים על חלשים ומעוטי יכולת ולא לעזור להם".

ישראל אייכלר יוליה מילינובסקי ישראל ביתנו טאליבן הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד