י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"לפיד מבין רק כשמולו אנשים חזקים"

הכנסת דנה על הסכם השמים הפתוחים והשבתת חברת אל על • חברי הקואליציה תמכו בצעדי שר האוצר - והאופוזיציה תקפה • "שר האוצר מבין רק כשעומדים מולו אנשים חזקים"

"לפיד מבין רק כשמולו אנשים חזקים"
פלאש90

מליאת הכנסת, דנה היום (רביעי) בהצעה דחופה לסדר בשביתה בעקבות אישור תכנית "שמיים פתוחים".

ח"כ יעקב אשר אמר: "כוס הקפה והנחמדות שהציע שר האוצר למפגינים לא הביאו משבר זה לסיומו, אלא קפה הבוץ של מר עיני והפחד מכוחה של ההסתדרות. אני בעד תחרותיות אך פה מדובר בסמל לאומי וככזה יש לנהוג בו במקצועיות וברווחיות. את המשבר מול אל על היה אפשר לפתור בשתי דרכים: האחת - לפצות על עניין הוצאות הביטחון, השניה - לדאוג שיפתחו השמים באירופה עבור החברות הישראליות כך שיוכלו לנחות בכל מקום.

"לצערי שר האוצר מבין רק כשמולו אנשים חזקים. למר עיני מצפה עבודה קשה מאוד כיוון שכותרתו של תקציב זה הינה גיבורים על חלשים, ולא מדובר אדוני שר האוצר בחלשים של 19 אלף ברוטו אלא בעשרת אלפים ברוטו ואפילו פחות. לא יעזור הקפה אלא הכח משותף וההתאגדות של כולנו".

ח"כ נחמן שי (העבודה) אמר בדיון כי "הממשלה הזו פוגעת בלב ליבו של שוק העבודה ואלו העובדים המאורגנים, מתוך שנאה וטינה נגד הרעיון של פועלים העובדים במשותף".

ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) שיבחה את סגנון פעולתו של שר האוצר כלפי וועדי העובדים, וקיוותה כי מחירי הנסיעות אכן יוזלו. היא קראה ללפיד ליצור רפורמה דומה, גם במחירי הפירות והירקות.

ח"כ אמנון כהן (ש"ס) אמר כי צריך לחשוב על העובדים ועל צורכי הביטחון מלכתחילה, ח"כ מיכל רוזין (מרצ) קראה לממשלה "להפסיק לעשות הפרד ומשול בין העובדים לבין האזרחים", ואילו ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר כי חברת "אל על" עויינת את הציבור הערבי, גם בגלל היחס המשפיל בנתב"ג, וגם בגלל מיעוט העובדים הערביים בחברה. לדבריו, "חל אמנם שיפור מסוים אבל עדיין נשים ערביות חוות חיפש משפיל ומתגרה ללא צורך".

סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) הבהירה כי נעלמה מהעולם תופעת סבסוד חברות התעופה הלאומיות, וכי מדובר ברפורמה שנעשתה עם חברות התעופה הישראליות, ומשמעות ההסכם הוזלת עלויות הטיסה לחו"ל. מליאת הכנסת אישרה רוב קולות כי וועדת הכלכלה תקיים דיון מקיף בנושא.
שמים פתוחים אל על כנסת חוק שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד