י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טיולי נחלים בישראל לתקופת הסתיו

בישראל יש לא מעט נחלים שהם נכס צאן ברזל , נחלים שכל ימות השנה מלאים במים ולעיתים די ללכת לצדם, להתרחץ או להביט כדי לזכות במנת שלווה ונחת רוח

טיולי נחלים בישראל לתקופת הסתיו
נחל ישראלי צילום: גיל אהרוני

הסתיו הוא תקופה קלאסית ואידיאלית לטייל בארץ. מזג האוויר משתפר משמעותית, רמת הקרינה יורדת, משבי רוח נעימים ממלאים את הטבע, והכי חשוב הראות טובה מאוד וניתן להביט ולבהות למרחקים.

בישראל יש לא מעט נחלים שהם נכס צאן ברזל, נחלים שכל ימות השנה מלאים במים ולעיתים די ללכת לצדם, להתרחץ או להביט כדי לזכות במנת שלווה ונחת רוח. למשל נחל דוד בשמורת עין גדי הוא נחל יפהפה בצבע טורקיז הנמצא במדבר יהודה, באזור הדרום. אפשר להיכנס ולהתרחץ תחת מפלי מים מרשימים ומים זכים ונקיים שברקע יעלים הולכים בשולי הצוקים המדבריים.

נחל נוסף שהפך למועדף על אלפי מטיילים באזור הצפון , הוא נחל חרמון (הבניאס).  לשמורת נחל חרמון יש שתי כניסות שכל אחת מהן היא מסלול טיול בפני עצמו: הראשונה היא מעיינות הבניאס הנמצאת בכניסה הצפונית יותר. והשנייה היא השביל התלוי בבניאס, הנמצאת מערבה מהראשונה.

בשמורת נחל חרמון אסור לרחוץ, אך יש הרבה נקודות על נחל חרמון תחתון(הבניאס) בהם כן ניתן לרחוץ למשל: נבי יהודה, חניון אקליפטוס, חורשת הנופלים בשאר יישוב.

נחל נוסף שהפך שם נרדף לטבע מהולל, אקזוטי ואהוב על המוני ישראל הפוקדים את גדותיו עם קמפינג, אבובים, פק"ל קפה ומחצלות. נחל שניר (החצבאני), נחל זה מתחיל בלבנון באזור מעיינות הוואזני. ובהמשך הופך לאחד ממקורות הירדן המשמעותיים.

לאורכו של נחל שניר יש הרבה נקודות עם טבע פראי , מים צוננים וקרים מאוד שבהם כדאי לשבת ולגמוע מעט שלווה , נחת והרבה מאוד ירוק ומים בעיניים. וזאת לאורך כל ימות השנה. לנחל שניר יש גם שמורת טבע ובה יש את פארק חושים רעיון ייחודי של הפעלת החושים בעת הליכה בשמורה, רעיון זה הגיע מאירופה.

גם באזור המרכז יש נחלים רבים, הזורמים ממזרח למערב , שרובם ככולם בסוף נשפכים אל תוך הים התיכון. למשל נחל אלכסנדר, הוא אחד הנחלים באזור השרון הצפוני שיש בו הרבה מקומות שווים שהוכשרו לציבור הרחב בהם אפשר לעשות פיקניק, ללכת או לרוץ לאורכו של הנחל, לפגוש צבי מים ועוד.

טיולי נחלים הפכו לאהובים מאוד, גם בגלל שמאוד נוח לטייל בהם בייחוד בסתיו, יתרון נוסף של הנחלים בישראלים היא רבים מאוד מונגשים לעגלות ילדים ולנכים עם מוגבלויות פיזיות. למשל: פארק נחל חדרה או נחל תנינים ששניהם נמצאים באזור מישור החוף הצפוני.

נחל נוסף שמזמן אינספור הזדמנויות בילוי ופנאי למשפחה. נחל הירקון שחלקיו עוברים בשביל ישראל, מאפשר לעשות לצדו פיקניקים. ובמקורות הירקון ניתן אפילו לרחוץ כי זה הקטע הנקי של הנחל . והיתרון הכי גדול של נחל זה היא העובדה שהוא נמצא בטבורה של ישראל כך שכמעט מכל נקודה במרכז הארץ, אפשר להגיע אליו בחצי שעה נסיעה לכל היותר.

לסיכום: ישראל התברכה במספר לא מבוטל של נחלים אשר מספקים חוויות לשעות הפנאי למשפחות , לזוגות ולכל החפצים בזמן טבע איכותי בטבע הנפלא בו התברכה ארץ ישראל. כיום ההגעה לנחלים אילו קלה מתמיד ונוח מאוד לטייל בם.

כותב המאמר: גיל אהרוני מהאתר "בא לי לטייל" .

נחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד