י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מעצר מיותר"

קריאה למשרד החוץ: שחררו הזוג שצילם את ביתו של ארדואן

עורך הדין ניר יסלוביץ המייצג את בני הזוג שנעצרו בטורקיה לאחר שצילמו את ביתו של הנשיא ארדואן: "כל חטאם נעוץ בכך שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך שיט תמים. זהו המקרה הנדיר שעל משרד החוץ לעשות כל שניתן בידו על מנת שאזרחים ישראלים לא ימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה על לא עוול בכפם"

קריאה למשרד החוץ: שחררו הזוג שצילם את ביתו של ארדואן
ארדואן בטקס לזכרו של מורסי באיסטנבול צילום: רויטרס

זוג ישראלים בשנות ה-40 לחייהם נעצרו לאחר שצילמו את ביתו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן בטורקיה. לפי הפרסום ב-N12' האישה צילמה את הבית ושלחה בקבוצה של המשפחה, אך לא ידעה שאסור לצלם ונעצרה.

אחותה של הישראלית העצורה בטורקיה אמרה בשיחה עם N12: "ידענו שהם אמורים לחזור ביום שלישי ופתאום נעלמו, אנחנו מאוד מודאגים". לפי הדיווח משרד החוץ מכיר את האירוע ומטפל בו.

עורך הדין ניר יסלוביץ המייצג את בני הזוג שנעצרו בטורקיה אומר ל'בחדרי חרדים': "מעצר מרשיי הינו מעצר מיותר. כל חטאם נעוץ בכך שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך שיט תמים. זהו המקרה הנדיר שעל משרד החוץ לעשות כל שניתן בידו על מנת שאזרחים ישראלים לא ימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה על לא עוול בכפם".

עורך הדין ניר יסלוביץ / קרדיט תמונה: רונית ינון

במכתב שנשלח לשר החוץ יאיר לפיד, כותב עורך הדין.

‏"‏‏הנני פונה אליך בבקשה נרגשת ודחופה, לפעול לשחרור מרשיי שנעצרו בטורקיה, מאחר וכל חטאם נעוץ ‏בכך, שצילמו את הארמון של הנשיא, רג'יפ טאיפ ארדואן שבאיסטנבול, ‏עסקינן בבני זוג המתגוררים בעיר מודיעין, בעוד בני הזוג השתתפו בשייט תיירותי שבמהלכו צילמו את הארמון ‏בשעה שהספינה עברה בסמוך לארמון, מה שמלמד על פעולה תמימה שנעשתה בתום לב, כאקט תיירותי, ולא ‏כאקט "עברייני'' המצדיק פעולה כה פוגענית בדמות מעצר, פעולה שיש בה בכדי לשלול את החירות של מרשי ‏במדינה זרה, על כל המשתמע מכך".

עוד נכתב, "‏סבורני, כי המקרה שבנדון נכנס בדיוק לגדר המקרים החריגים, שבהם על משרד החוץ לסייע לאזרחי המדינה ‏שמוצאים עצמם עצורים במדינה זרה, בתנאים לא תנאים. ‏אבקשך לעשות כל שניתן בידך ,לרבות בפניה ישירה ומידית לשר החוץ בטורקיה, על מנת לפעול לשחרור מהיר ‏של מרשיי שנעצרו ללא כל סיבה מוצדקת, בעוד אל לה למדינת ישראל, לאפשר מעצר של אזרחיה ללא כל ‏סיבה מוצדקת לכך, והדברים ברורים".

רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד