כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
מגן רוסי

כך איראן מגנה על כוחותיה בסוריה מפני התקפות

הקצב הגובר של תקיפות, המיוחסות לישראל בסוריה, הביא את טהרן לחפש פתרונות יצירתיים כדי להגן על נכסיה. אחד מהם - לקרב אותם לבסיסים של הצבא הרוסי. הסיבה: ישראל נזהרת שלא לפגוע במתקנים הרוסיים. בינתיים, גם ההתבססות האיראנית בסוריה נמצאת בירידה

כך איראן מגנה על כוחותיה בסוריה מפני התקפות
בסיס טילים חדש במפרץ הפרסי צילום: משמרות המהפכה האיראנית

על רקע התגברות תקיפות המיוחסות לחיל האוויר בסוריה בתקופה האחרונה, נתקלים האיראנים בקשיים גדולים מבעבר בתהליך התבססותם בסוריה, ונוקטים צעדים טקטיים שונים במטרה להתמודד עם הפעילות הישראלית. בין השאר, מנסה איראן לקרב את הנכסים שלה בסוריה לבסיסים רוסיים כדי להקשות על חיל האוויר הישראלי, לאור העובדה שצה"ל נזהר מאוד מפגיעה בחיילים ובנכסים רוסיים. כך דיווחה כתבת צבא וביטחון של 'ישראל היום', לילך שובל.

נכון לעת הזו, בחודש נובמבר, מספר התקיפות של צה"ל בסוריה גדול מסך התקיפות בשנה הקודמת. בסך הכול הוטלו מאות חימושים ישראליים בסוריה בשנה האחרונה. הפעילות הישראלית מתבצעת במסגרת המב"מ - המערכה שבין המלחמות - ששתי מטרותיה העיקריות הן שיבוש ומניעת ההתבססות האיראנית בסוריה וכן מניעה של כניסת אמצעי לחימה למדינה והעברתם למיליציות האיראניות בה - ולחיזבאללה בלבנון.

לאור העלייה בהיקף הפעילות הישראלית בסוריה בשנה האחרונה, ובשל העובדה שגם אסד וגם הרוסים מעוניינים בצמצום הנוכחות של הרפובליקה האסלאמית בסוריה, בישראל מזהים פגיעה משמעותית בהתבססות האיראנית במקום, ואף סבורים כי היא אינה נמצאת עוד בעלייה כבעבר.

העובדה שאסד אינו מעוניין עוד בנוכחות נרחבת של איראן בסוריה, נובעת בין השאר מרצונו לשוב למצב שלפני מלחמת האזרחים בסוריה, שבו ריבונותו לא הייתה מעורערת. כבר כיום הוא שולט במרבית השטחים שבהם משל טרם המלחמה, והנוכחות האיראנית במדינתו אינה רצויה לו כמו בעבר.

רק אתמול דווח כי הנשיא הסורי פעל להדחת מפקד איראני בכיר בסוריה, שלפי "מקור יודע דבר" הודה בהימצאות פעילים ונשק איראניים באזורים אסורים.

איראן סוריה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד