א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תוקף את כהנא

הדרישה של יו"ר ש"ס דרעי למען משגיחי הכשרות: "סכסוך עבודה"

יו"ר ש"ס אריה דרעי משגר היום מכתב ליו"ר ההסתדרות בו הוא מבקש ממנו להכריז על סכסוך עבודה אצל משגיחי הכשרות שהולכים לאבד את עבודתם בעקבות הרפורמה בכשרות שעושה השר מתן כהנא. דרעי: "לא בשל חוסר שביעות רצון מתפקודם אלא בשל אג'נדה פוליטית קיצונית"

הדרישה של יו"ר ש"ס דרעי למען משגיחי הכשרות: "סכסוך עבודה"
משגיחי כשרות צילום: יעקוב נחומי, פלאש 90

יושב ראש ש״ס חבר הכנסת אריה דרעי פונה היום (חמישי) בפנייה דחופה ליושב ראש הסתדרות ארנון בר דוד, בדרישה להכריז בדחיפות על סכסוך עבודה במשק בגין משבר משגיחי הכשרות. דרישתו של דרעי באה בעקבות הפגיעה בהם עם אישור רפורמת הכשרות, מה שישאיר עשרות משגיחים ללא עבודה.

"פרנסתם של אלפי עובדים מצויה בסימן שאלה כעת לא בשל חוסר שביעות רצון מתפקודם אלא בשל אג'נדה פוליטית קיצונית של שר צעיר שמבקש לשנות סדרי בראשית על גבם של העובדים המסורים", כותב דרעי ליו"ר ההסתדרות.

לדברי דרעי במכתב, "תכנית השר תפגע בפגיעה קשה ביותר בכשרות בישראל, בדמותה היהודית של המדינה וביכולתם של המוני ישראל לסמוך על חותמת הכשרות. לא פחות חמור מכך זו הסכנה הממשית שהתוכנית מציבה לאלפי משגיחי הכשרות בישראל שעבודתם ותנאי העסקתם נתונים בסכנה קשה".

"ראייה לבוטות ולאטימות של הממשלה למצוקתן של אלפי משפחות", ציטט דרעי את דבריו של סגן שר הכלכלה שכתב: "שמעתי ש-4000 משגיחי כשרות מודאגים לפרנסתם, אני מציע שיעשו הסבה מקצועית לפקחי בטיחות באתרי בניה".

המכתב של דרעי ליו"ר ההסתדרות

דרעי מציין כי "אטימות ובורות חמורה מזו קשה למצוא, לצערי זוהי גישת הממשלה הנוכחית. לעג וזלזול בעובדים במקום מתן מענה אמיתי למצוקה". יו"ר ש"ס מבקש: "תפקידה הראשון של ההסתדרות הוא לתמוך בחבריה ולמנוע פגיעה בתנאי העסקתם ובעצם העסקתם". במכתב תוקף דרעי את השר מתן כהנא: "פרנסתם של אלפי עובדים מצויה בסימן שאלה כעת לא בשל חוסר שביעות רצון מתפקודם אלא בשל אג'נדה פוליטית קיצונית של שר צעיר שמבקש לשנות סדרי בראשית על גבם של העובדים המסורים"

"איני מאמין שאם היה מדובר באלפי עובדים בכל מפעל או משרד ממשלתי הייתה ההסתדרות עוברת על כך בשתיקה ואסור לה לעבור על כך בשתיקה כעת. אני מבקש ממך להצטרף למאבק החברתי החשוב ביותר שמתקיים בימים אלו, להפעיל את כוחה של ההסתדרות למען העובדים השקופים ולמען משפחותיהם שתלויות בהם ולהכריז בדחיפות על סכסוך עבודה כללי במשק", נכתב

מתן כהנא משגיחי כשרות ההסתדרות החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד