י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אחזור אחורה כדי לדרוס שוב"

מחליא: אנטישמי ניצל דיון בעירייה לשנאת חרדים

במהלך דיון במועצת העיר האוורסטרו שבניו יורק שעסק בדבר בקשה לבניית בית כנסת בעיר, קם אחד התושבים שביקש לערער, אך דבריו סטו למחוזות אפלים וחשוכים בדברי שנאה ושטנה כלפי החרדים 

מחליא: אנטישמי ניצל דיון בעירייה לשנאת חרדים
ניר קוללה בדיון צילום: באדיבות המצלם

מפגן מחליא של אנטישמיות הוצג לראווה בשימוע פומבי בעיר האוורסטרו, שבניו יורק (הסמוכה למונסי), כאשר אנטישמי מתועב קם והעיר הערות מזעזעות ומעוררות שנאה על יהודי המקום.

התקרית אירעה במהלך דיון במועצת העיר, שבמהלכו נידונה בקשה לבנות בית כנסת מעל נכס בעיר. במהלך זכות הדיבור שניתן לשכנים לערער או להביע דעה, אדם שהזדהה כ'ניק קוללה', קם כדי להביע את דעתו על הבקשה ובכלל דעתו על היהודים.

קוללה פתח במונולוג נטוף שנאה והסתה נגד הבנייה האפשרית של בית הכנסת, וחיפש כל תלונה אפשרית שיוכל להשתמש בה, מפחי אשפה ברחוב ועד להופעת מתנדבי הצלה עם סירנות למקרי חירום וכל זאת בניסיון לדחות את הבקשה לאישור בניית בית הכנסת.

ואז באה ההערה המחליאה ביותר של קוללה בדומה להמן הרשע: "יש כת מסוימת של אנשים שנוהגים ללכת ברחוב, ואף אחד לא לובש ציוד מחזיר אור", אמר האנטישמי. "אז, אם אדרוס אחד מהם, כמובן שאני אחזור אחורה כדי לדרוס אותו שוב".

מיד עם השמעת דבריו אלו, הוא התבקש על ידי חברי המועצה המזועזעים לעזוב את הדוכן מיידית, אולם האיש המשיך להתפרע באנטישמיות. לבסוף הוא עזב את הדוכן לאחר ששוטר ניגש אליו והורה לו להסתלק.

משטרת אוורסטרו קיבלה תלונה על התקרית ולקחה אותה ברצינות לפי הדיווח באתר Yeshiva world news, בכוונת המשטרה לערוך ביקור בית אצל האיש, כדי לשאול אותו כמה שאלות ולוודא שהוא לא מחזיק בביתו ממצאים שמעידים על כוונות לפגע בחרדים.

שנאת חרדים בניית בית כנסת אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד