כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הרשויות הגיבו מהר

רוסיה: אלמונים חיללו אנדרטה טרייה לקורבנות השואה

אלמונים ציירו סמלים נאצים וכתבו מילים פוגעניות נגד קורבנות השואה על שלט ההנצחה שהותקן ביום שני האחרון בפארק במרכז העיר וולגוגרד שברוסיה. המשטרה מחפשת אחר האנטישמים שביצעו את המעשה

רוסיה: אלמונים חיללו אנדרטה טרייה לקורבנות השואה
האנדרטה שהושחתה צילום: משרד הפנים של וולגוגרד

המשטרה בעיר וולגוגרד שברוסיה מחפשת אחר אנטישמים שחיללו אנדרטה חדשה לזכר קורבנות השואה. שלט ההנצחה הותקן ביום שני האחרון בפארק במרכז העיר.

אלמונים ציירו סמלים נאציים, כתבו מילים פוגעניות ועלבו בקורבנות השואה. עובדי העירייה הגיעו תוך זמן קצר מהרגע שהכתובות התגלו, וניקו את המקום.

הרשויות אישרו כי מתבצעת חקירת מקרה חילול האנדרטה, ועל פי תוצאותיה תתקבל החלטה לגבי המשך הטיפול בנושא. ראש המרכז הקהילתי היהודי יעל יופה עדכנה את התקשורת המקומית על האירוע החמור. "אני פגועה על כך שזה התאפשר בוולגוגרד, שיש לה היסטוריה צבאית עשירה. כל כך כואב שפשוט אין מילים" אמרה גברת יופה.

היא הוסיפה כי היא "רוצה להגיד תודה ענקית למשטרה. חבר בקהילה התקשר אלי וסיפר על מה שקרה, חצי שעה אחר כך, הייתי שם, ראיתי שבאמת יש כיתוב, בדקתי אם המצלמות עובדות, ואז התקשרתי למשטרה, הם הגיעו תוך חצי שעה, אני רוצה להגיד תודה גדולה לעירייה על הניקוי המהירה".

לדברי ה, ייבדק מיקומן של המצלמות במעגל סגור. כמו כן ייבדק האם הן מותקנות במקומות הנכונים והאם נדרש התקנת מצלמות נוספות. "פניתי לרשויות החוק כדי לבקש את ההקלטות מהמצלמות. נתבונן ונעשה הכל כדי שזה לא יקרה שוב, כי זה מגעיל, עם מי הם נלחמים? עם המתים?", אמרה יופה.

חילול אנדרטה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד