כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ח"כ אייכלר: להקים ועדת חקירה לקריסה במירון

"סבל הילדים הנשים והזקנים, זה היה דבר נורא ואיום" • "אם מדינת ישראל נכשלה בפינוי מסודר, מה יקרה בפינוי חירום?" • "הציבור אינו מוכן לעבור על מה שקרה לסדר היום"

פקקי מירון. צילום: שמוליק ויינשטוק - חדשות 24
פקקי מירון. צילום: שמוליק ויינשטוק - חדשות 24

ח"כ ישראל איכלר יצא אמש (ב') בקריאה חד-משמעית להקמת ועדת חקירה, בעקבות הקריסה הגדולה במירון בל"ג בעומר.

בדבריו בכנסת אמר איכלר: "השבוע נחוג ל"ג בעומר במירון אצל רבי שמעון. זה היה יום גדול ונשגב שייזכר בעם ישראל כהוכחה ניצחת כי נצח ישראל לא ישקר. ביום הזה הגיעו כחצי מיליון יהודים למירון, והם מהווים הוכחה ניצחת כי איש לא יוכל לעקור את נשמת ישראל.

היו שם מכל העדות, מכל החוגים, דתיים ומסורתיים. אלפי ילדים שעשו להם "חלאקה" במירון ישאו את הנס ויעבירו את לפיד האש של התורה והאמונה היהודית לדורות הבאים. הילדים האלה ישרדו את כל לפידי השנאה המאיימים לשרוף את נשמת ישראל.

ל"ג בעומר במירון היה התשובה לכל אלה שמבשרים בחוצות על התנתקותו של עם ישראל מן האמונה. יהודים מכל העדות, מכל המעמדות הכלכליים, עשירים ודלפונים, פועלים ועובדי ה', זקנים ונכדיהם, צעירים ומבוגרים – כולם באו לשמוח בהילולת בר-יוחאי, שהאיר את העולם בתורתו בתקופה שהיה העולם שומם. הוא מרד בתרבות הרומאית, למרות שהם בנו כבישים, גשרים, שווקים, מסחר, מרחצאות, והם היו מאוד יצירתיים. הוא קיבל פסק-דין מוות והוחבא במערה 13 שנה על שלא הכיר בשלטון הרומאי. וכשיצא עם בנו אלעזר ברבי שמעון אמר: כדאי אני ואתה לפטור את העולם מן הדין".

מכאן עבר לתאר את גודל הקריסה.

"אבל, השמחה הופרה בעת הקריסה של מערך התחבורה. סבל הילדים הנשים והזקנים, זה היה דבר נורא ואיום כשאני חושב מה יקרה אם חלילה יצטרכו פינוי המוני לפתע במקום אחר. אם מדינת ישראל נכשלה בפינוי מסודר, מה יקרה בפינוי חירום? משטרת ישראל ומשרד התחבורה, ידעו שנה שלמה, שעומדים להגיע למירון מאות אלפי אנשים. לפני חמש שנים היתה קריסה דומה.

בשנים האחרונות עשו מערך תחבורה מעגלי. במשך חמש שנים הצליחו להעביר במירון מאות אלפי אנשים בצורה מסודרת. גם לפני שלוש שנים ל"ג בעומר היה במוצאי-שבת. השנה קרסה התחבורה ואלפי אנשים, עשרות אלפי אנשים, עמדו שעות, שש שעות, בלי מים, עם ילדים קטנים, וכל המחסומים היו סגורים. החלטות מאוד מוטעות.

אני מבקש שתוקם ועדת חקירה פרלמנטרית למה לא הכינו חניונים מספיק, למה לא עשו, כדי שבשנה הבאה זה לא יקרה שוב. אנחנו כבר יודעים שיבואו עוד פעם חצי מיליון אנשים – להבדיל, כשהגיע האפיפיור, עקרו הר שלם בהר כורזים, להכין חניונים. למה אין חניונים מספיקים במירון.

יודעים שמירון זה מקום התיירות מספר שתיים בארץ מכל העולם אחרי הכותל המערבי. אי-אפשר להכין? אני מבקש ועדת חקירה על מה שקרה אתמול בעניין קריסת התחבורה ולהסיק מסקנות לשנה הבאה. הציבור אינו מוכן לעבור על מה שקרה לסדר היום. חקירה תהיה ומסקנות חייבות לבא".
ישראל איכלר קריסה ועדת חקירה תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד