א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הסתה נגד חרדים

ביטאון 'דגל' נגד סער: הקרבה לחרדים התבררה כאינטרס פוליטי

ביתד נאמן יוצאים במתקפה נגד שר המשפטים סער שנחשב מקורב לבתי גדולי ישראל, על כך שהוא מנסה לקבור את הצעת החוק של ח"כ אשר שקובעת שהסתה נגד חרדים היא הסתה לכל דבר. "כל שנות הידידות התבררו כאינטרסים וניסיון פוליטי לחשוף טלפים ולהראות 'כשר אני'"

ביטאון 'דגל' נגד סער: הקרבה לחרדים התבררה כאינטרס פוליטי
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביטאון ׳דגל התורה׳ יוצא במתקפה חריפה נגד שר המשפטים גדעון סער בעקבות הניסיון שלו לקבור את התיקון בחוק ההסתה שהציע חבר הכנסת יעקב אשר, שנועד לצמצם הסתה נגד הציבור החרדי ולקבוע שהסתה נגד חרדים תחשב כהסתה. במאמר המערכת הבוקר (שישי) מואשם סער שנחשב למקורב לבתי גדולי ישראל, כי הוא דואג לאינטרסים שלו כדי לקבל "הכשר" בקואליציה.

כותב המאמר פותח את המאמר ומזכיר את חשיבות התיקון בחוק, בין הייתר בעקבות דברים שנאמרו בבחירות על ידי נציגי 'ישראל ביתנו' כדוגמת דבריו של אביגדור ליברמן שאמר כי צריך להוביל את החרדים במריצות למזבלה או בסרטון "בנוסח שטירמרי", נכתב שניסה להסית את ההמונים בטענה ש"תקציב הבריאות הולך לבדיקות הלכתיות על חשבון הזקנה במסדרון".

בנוסף מציינים בביטאון המפלגה כי "לאורך כל ימי הקורונה למשל סבלו החרדים מנחת זרועה של התקשורת. אורח החיים הקהילתי, גודל המשפחות כן ירבו, הביאו לתחלואה גבוהה יחסית. אבל הציידים המרושעים החמושים במצלמות יצאו לריכוזים החרדים שעליהם הוטל סגר סלקטיבי ובמקרים רבים לא מוצדק, כדי להשמיץ את הציבור שאחראי ר"ל לתחלואה במדינה עקב אי שמירת ההנחיות, זאת בזמן שציבורים אחרים, ידועים, פרעו חוק, יצאו לחופי הים, חגגו במסיבות".       

על הניסיון של שר המשפטים סער לבלום את חקיקת החוק, למרות שהחוק בסופו של דבר עבר "בטעות" בקריאה טרומית, נכתב כי "מבחינה זו של שינוי חוק, מי שאמור להתייצב בחוד החנית של השינוי הוא שר המשפטים! הוא ולא אחר. ב'יתד' מאשמים כי "השר סער התחמק ולא נתן ידו לחוק הכל כך מתבקש נגד ההסתה, חוק שהוא לא מקסימום אלא מינימום בסיסי של זכויות אדם והגנה על ציבור. החוק עבר בקריאה טרומית, בלעדיו".

במאמר מואשם סער בכך שבהתנגדותו הוא מתיר את דמם של החרדים: "סער מבין עד כמה נבזית העלילה ולאן זה עלול להוליך. אך הוא כשר המשפטים שרואה את העוול המפלה בין צבע החליפה השחורה לצבע העור השחור, שומע את הצלילים הצורמים, מבין את משמעותה של התרת הדם, מכיר את שותפיו לקואליציה שאינם בוחלים לעשות שימוש במטבעות לשון נוראות של הסתה. האיש שערני לחלוטין להשלכות ההסתה שלא משאירה ידים בכיסים, שותק".

עוד מאשים כותב המאמר כי "האיש שצבר פופולריות פוליטית שצנחה ללא כל תקווה חדשה, ידע לצאת למלחמה נגד היועמ"ש כשזה נגע לאינטרס האישי שלו מול נתניהו. מאימת ליברמן, הסנדק הגדול בברית הלא קדושה של ממשלת הערב רב, הוא היפנה עורף להבנותיו ולאמיתותיו ובעיקר לידידות ארוכת השנים וקטע אותה באיבחת התעלמות".

בהתייחסות לקשר עם הציבור החרדי נכתב: "סער בהחלט הפתיע לרעה, במשך שנים ארוכות הוא השתדל להיראות הגון וידידותי כלפי החרדים. כשומר שבת שהתעקש לשמור על קירבה לגדולי הרבנים ולהתברך במעונם של גדולי ישראל".

עוד נטען במאמר כי "כל שנות הידידות התבררו כאינטרסים וניסיון פוליטי לחשוף טלפים ולהראות "כשר אני", אלא אם כן השר יתעשת ולא ייתן שדמם של החרדים יופקר ומה שעבר בקריאה טרומית, יהפוך גם בסיועו הפעיל ומאבקו הנחוש לחוק של קבע הקובע שהסתה גם  נגד חרדים היא פלילית! שום דבר עוד לא מאוחר. יש מי שמאבד עולמו בהצבעה אחת אבל יש מי שקונה עולמו בהצבעות ההמשך. במקרה הנוכחי, זה או לנו או לשרינו. אי אפשר לפסוח על שני הסעיפים של הצעת החוק".

גדעון סער יתד נאמן הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד