י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ניסים זאב מצליף: "אנחנו זבל בעיניכם!"

חבר הכנסת ניסים זאב תקף את סיעת 'יש עתיד' בכנסת במילים חריפות • "אתם מסתכלים עלינו כסוג ב' של אנשים, אבל נחנך אתכם - אם אתם חושבים שאתם המחנכים שלנו"

ניסים זאב. צילום: יעקב כהן
ניסים זאב. צילום: יעקב כהן

על פי מיטב המסורת של השבועות האחרונים הצליפו חברי הכנסת החרדיים במפלגות הקואליציה, ובעיקר התרכזו ביש עתיד.

כמו כולם, הלך גם ח"כ ניסים זאב, על אותו קו: "אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אשרינו ומה טוב חלקנו שלפיד בתוכנו שר האוצר, המחנך הדגול של הציבור החרדי במדינת ישראל", פתח ואמר.

"אני רוצה לומר לכם: כאשר מדברים על האדם העובד שנמצא במרכז החבטות של ממשלת ישראל, זה לא דבר חדש. אנחנו צריכים לזכור, כאשר משה רבנו ביקש מפרעה ללכת "שלושת ימים" ולחוג את חג ה', אמר לו: "נרפים אתם נרפים על כן אתם אמרים נלכה נזבחה לאלוקינו". אתם, בני הישיבות, כל היום חגיגות, בטלנים, נזבחה לה'. לכן, "תכבד העבודה" – פרעה היה הראשון שדיבר על עבודה, "ואל ישעו בדברי שקר". מה פתאום? העבודה היא משחררת, העבודה היא נותנת, העבודה היא חיינו. זה העבודה, צריכים לדבר רק על עבודה. בלי עבודה אין חיים. מדינת ישראל לא יכולה לחיות בלי עבודה.

"את הבלוף הזה – תספרו את זה לציבור שלכם. אם אתה חושב שאת הלוקשים האלה ואת החבטות האלה, במילים יפות, עם חיוך, אנחנו נקבל את הארס הזה, אתם טועים. אנחנו לא פראיירים שלכם. ותאמינו לי, אני מציע לכם – הנה, תראה את דב ליפמן, איך הוא צוחק. הוא פעם בבוקר יצא וראה שמטאטאים פחי זבל בכביש. הוא אומר: וואי, איך יכול להיות? גם החרדים יכולים לנקות את הזבל".

ח"כ ליפמן ניסה להתגונן, לומר שלא אמר "חרדים, אבל ח"כ זאב לא ויתר לו. "למה שבני ישיבות לא ינקו את הזבל? כי אנחנו זבל בעיניכם".

"אתם מסתכלים עלינו כסוג ב' של אנשים. אין לכם דרך ארץ, אבל נחנך אתכם.אם אתם חושבים שאתם המחנכים שלנו, אתם עוד לא מכירים אותנו".

"כשמדברים על ביטול חוק נהרי, מה המשמעות? הם רוצים שאנחנו נשב בחשכה. אנחנו זוכרים את בתי-הספר, עד שבא חוק נהרי להשוות בין ילד לילד? אתם יכולים לבטל את חוק נהרי? מה, זה הילדים של לא יודע מה, שלא קשורים למדינה הזאת? אנחנו לא חלק מהמדינה הזאת? תרבות – לקצץ בתרבות ייחודית. ישיבות קטנות ללא ליב"ה. איזה לב יש לכם? איזה ליב"ה? הכול בלוף אחד גדול, אתם רוצים למחוק את עולם התורה מארץ-ישראל, אבוי לכם.

"ביטול פנימיות ברווחה, מה המשמעות? זאת אומרת, ילד שהוא לומד בישיבה והעובדים הסוציאליים ממליצים עליו ברווחה שהוא זקוק לפנימייה, לא נכיר בו. למה? כי הוא לא חילוני, כי הוא לא לרוח שלכם.

"מה המשמעות של חיוב למבחני מיצ"ב לכל המוסדות כתנאי סף לקבלת תקציב כלשהו? הרי זה בניגוד לאמנה הבין-לאומית. אתם לא יכולים לחייב הורים איך לחנך את ילדיהם. תגיד לי, אני יכול לחייב אותך ללמוד גמרא בבתי-ספר? לא. תנ"ך – לא. הלכה – לא. בשבילך מתמטיקה זה מבחני הסף שלך. זה הכתר והעטרה שלראשך. אצלי זה יהדות, זה ערכים, זה תורה, זה עשייה, זה חסד".
ניסים זאב ישיבות ליב''ה כנסת יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד