כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מגעים לעסקת טיעון

דיווח: בפרקליטות דורשים לסיים את הקריירה של דרעי

לפני כחמש שנים זומן יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לחקירה ביחידה להב 433 של המשטרה | מאז ועד עתה, הכותרות ה'מפוצצות' הסתיימו בהודעה על העמדה לדין בעבירות קלות בלבד | בפרקליטות דורשים שיוטל אות 'קלון' כחלק מעסקת הטיעון וסיום הקריירה הפוליטית | עמית סגל על עינוי הדין המתמשך

דיווח: בפרקליטות דורשים לסיים את הקריירה של דרעי
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי לסיים בעוד כשלושה חודשים את תפקידו. על שולחנו מונחים כעת מספר תיקים בהם הוא צריך להכריע, התיק המשפטי של חבר הכנסת יעקב ליצמן וחבר הכנסת אריה דרעי, אשר שניהם סיימו הליך שימוע וממתינים זה זמן רב להכרעה אם יוגש נגדם כתב אישום.

הפרשן עמית סגל מדווח השבוע כי הפרקליטות מקיימת מגעים עם עורכי דינו של אריה דרעי ודורשת כתנאי לעסקת טיעון שיוטל על דרעי 'קלון', שמשמעותו סיום הקריירה הפוליטית של דרעי ועזיבת החיים הפוליטיים, אלא שעל פי הדיווח באי כוחו של דרעי מסרו בשמו של הלקוח, כי 'אין על מה לדבר'.

בטורו תוקף עמית סגל את מערכת הפרקליטות שלטענתו מעבירים את דרעי 'עינוי דין' במשך שש שנים, לדבריו, "שש שנים צולה מנדלבליט את דרעי על הגריל, צלייה איטית ומייסרת. גם ביחס למערכת המשפט ואפילו ביחס לקצב של היועמ"ש עצמו מדובר בעינוי מחפיר שהדעת לא סובלת. משפט נתניהו, גם הוא לא מופת ליעילות הליכים, מתנהל כבר שנה וחצי, אך נגד דרעי אין אפילו כתב אישום".

לפני חמש שנים ואחריהן: כך הופרכו החשדות נגד השר אריה דרעי

לפני 11 חודשים הודיע היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט כי יגיש נגד דרעי כתב אישום בכפוף לשימוע, באופן תמוה זה קרה בשיא מערכת הבחירות, דווקא אז. כחמש שנים לפני כן נקרא אריה דרעי לחקירה ראשונה ביחידה להב 433 של המשטרה. ובקול רעש תקשורתי דווח על החשדות הכבדים העולים בשנית כנגד דרעי שרובם התבררו כלא היה.

החשד הראשוני כנגד דרעי היה בגין ביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בהמשך, בשנת 2017 עלו חשדות נוספים לביצוע עבירות מס ועבירות של הצהרה כוזבת לרשויות, כשעיקר החשדות היו על עברות של סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים לבני משפחתו בדרכים שונות.

אז נכתב בהודעת המשטרה כי דרעי נחשד בכמה עבירות: "העברות כספיות של מאות אלפי ש"ח, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים; הטמעת כספי מוזמן למערכת הבנקאית ללא דיווח; עסקאות למכירת מגרשים בבעלותו בשכונת גבעת שאול ובשכונת הר שמואל; רכישת בית במושב ספסופה; הצהרות של דרעי ליו״ר הכנסת ומבקר המדינה ודיווחים חסרים בהצהרת הון".

לבסוף, בכתב האישום הוסרו כל החשדות המחמירות והיועץ המשפטי לממשלה, הודיע כי יגיש כתב אישום בגין עבירות מס בלבד, בהחלטת היועץ המשפטי נכתב אז כי "לא נמצא בסיס ראייתי להוכחת החשד המשמעותי - אשר עמד בסיוד החקירה - לביצוע עבירות של שחיתות שלטונית על ידי השר דרעי". במקום כך נותרו חשדות זעירות על עבירות מס. באשר לחשד לדיווח כוזב מציין היועץ המשפטי כי "נמצא קושי להוכיח את רכיב הנחת הדעת שהוא חלק מהתגבשות העבירה".

כך גם בדיווח שנמסר למבקר המדינה, בנוגע לחשדות בהחזקת ביתו של דרעי בספסופה מציין מנדלבליט כי "נמצא כי יש קושי לבסס את רכיב המרמה הדרוש להוכחת העבירה", גם בטענה כי הנכס לא נרשם על שמו ציין היועץ המשפטי בסיכום כי יש ראיות התומכות בגרסתו של דרעי: "ואכן משקף את המצב העובדתי ביחס לבעלות בנכס לאשרו".

קלון עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד