י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המאבק ברפורמים

רה"מ בנט נגד החרדים: משתמשים בכותל כדי לנגח את הממשלה

המאבק החרדי-דתי בתנועה הרפורמית ובמטרותיה הציף בתקופה האחרונה את סדר היום הציבורי | מתווה הכותל לצד פרובוקציית הנשים מידי ר"ח, עוררו את זעם הנציגים החרדים שפתחו במלחמת חורמה כנגד המהלך | כעת, רה"מ בנט מתייחס לנושא ומאשים את החרדים במאבק פוליטי

רה"מ בנט נגד החרדים: משתמשים בכותל כדי לנגח את הממשלה
נפתלי בנט בכותל צילום: מתוך הטוויטר של ארי קלמן

בעקבות כוונה של תנועת ש"ס לצאת בקמפיין נגד 'פשרת הכותל' וברקע העיצומים שחודשו במאבק כנגד הרפורמים, ראש הממשלה הדתי סולל את הדרך לחידוש מתווה הכותל תוך שהוא מאשים כי המאבק הוא בכלל פוליטי בלי קשר לנושא הדתי.

בפוסט סיכום שבוע, כותב ראש הממשלה נפתלי בנט על סאגת הכותל, "אם בעבר המחלוקת הייתה על מהות: על נסיגה מיו"ש, על ההתנתקות, על מלחמה ושלום, הרי שהיום זו מחלוקת - לשם מחלוקת. הרי אין נסיגה מיו"ש, אין מלחמה, אין התנתקות. אז על מה בעצם כל הדרמה? מה פשר הרעש?".

"אני רוצה להקדים תרופה לפייק ולספר לכם מה אתם רואים פה בעצם, באמצעות דוגמה", בנט מציין את המאבק של החרדים ומרכז ליב"ה על הכותל, לדבריו, "הכותל המערבי, המקום האהוב כל כך, החשוב כל כך לכל יהודי, המקום שמאחד אותנו, הכותל הזה, משמש בימים אלה לקמפיין פוליטי יזום, שגויס אליו כסף רב, במטרה לנגח את הממשלה".

שר התפוצות חושף: אחרי התקציב נאשר את הכותל הרפורמי

רה"מ מאשים את הסיעות החרדיות כי הם מעלים את המאבק "כי מישהו העריך שזה יתפוס. ואולי זה באמת יתפוס. אבל הנזק - יהיה ענק. גם בתקופות של מחלוקת סוערת, אנחנו חייבים לשמור על איים של קדושה. דברים שבהם לא נוגעים. יש בעיה - פותרים אותה מתוך דיאלוג. לא עושים סקרים ומחליטים ללכת בכל הכוח על קמפיין מפלג על הכותל המערבי. פשוט לא. אני מבקש מכם - לפני שאתם נסחפים בסערת רגשות על משהו, תבדקו - מהן העובדות? האם מישהו מפעיל אתכם פה בעצם?".

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים, בשבועות הקרובים צפוי לעלות לאישור הממשלה הצעת מחליטים שתחזיר את מתווה הכותל ובו הכרעה רשמית במעמד הרפורמים במקום הקדוש לעם היהודי, שאלה ישתמשו בזה לפרובוקציות שלהם הפוגעות בהלכה היהודית.

סיעת ש"ס בתגובה נמסר: "בנט כתב עכשיו על הכותל: "חייבים לשמור על איים של קדושה - דברים שבהם לא נוגעים". מסכימים איתו במאה אחוז. אין שום בעיות בכותל ולא צריך שום 'דיאלוג'. הכותל הוא לא שוק הכרמל והוא לא פתוח למו״מ. בנט, עם כל הקושי שלך, תנסה לעמוד במה שכתבת. אל תיגע בכותל הקדוש. אל תשנה כלום. אתה תגלה פתאום שאין קמפיין יזום, אין סקרים, אין גיוס כספים, ואין פארנויות קשות".

נפתלי בנט רפורמים הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד