כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
טרור האבנים לא פוסק

הוייז הטעה אותו: האב מתאר את רגעי האימה

בפיגוע בשכונת א-טור בירושלים נרגמו מספר כלי רכב באבנים על ידי נערים ערביים. שמשות הרכבים נופצו ומספר נפגעים פונו לבית החולים 'הדסה הר הצופים' לצורך המשך קבלת טיפול. ארגון 'חוננו' שלח מכתב למשטרה בבקשה למיצוי הדין עם הפורעים

הוייז הטעה אותו: האב מתאר את רגעי האימה
הרכב שנפגע צילום: באדיבות המצלם

טרור האבנים בירושלים לא פוסק: בפיגוע שהתרחש השבוע בשכונת א טור בירושלים נרגמו מספר כלי רכב באבנים על ידי נערים ערביים. שמשות הרכבים נופצו ומספר נפגעים פונו לבית החולים 'הדסה הר הצופים' לצורך המשך קבלת טיפול. עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' המייצג את נהג אחד הרכבים שלח מכתב למשטרה בבקשה למיצוי הדין עם הפורעים.

שמחה, תושב בית שמש, שיצא השבוע מביתו יחד עם אשתו ובתו התינוקת לחגוג יום נישואין ברחבת הכותל, מצא את עצמו בשכונת א-טור בירושלים, מוקף בצעירים ערבים שמשליכים אבנים על רכבו.

שמחה הפעיל וייז ונסע לפי ההוראות. באיזשהו שלב, הורה לו הוויז לנסוע דרך שכונת א-טור בירושלים. שמחה מספר: "אחרי כמה עשרות מטרים של נסיעה איטית, עמדו על המדרכה קבוצה גדולה של נערים ערבים, וכשהמשכתי בנסיעה, זיהה נער מהקבוצה שברכב נוהג יהודי, קרא לכולם בשריקה ולמעלה מ-20 מחבלים החלו ליידות לעברנו אבנים גדולות. השמשה נופצה ואשתי ספגה מכת חבטה מחלון הצד לאחר שחבטו בו בעוצמה, כאשר הם גם מנסים לפתוח את הדלתות שלמזלי, הספקתי לנעול בזמן".

שמחה, כשאשתו ובתו התינוקת צורחים ברכב, צלצל למשטרה כשהוא מנסה לברוח מהמקום. המשטרה הכווינה אותו איך לצאת מהאיזור, המתינה לו ביציאה מהשכונה וליווה אותם להגיש תלונה ולהמשך בדיקות רפואיות בתחנה ליד שער הפרחים.

לדבריו של שמחה, התוקפים ניסו למשוך אותם מתוך הרכב "חלק מהם ניסו לפתוח את הדלתות. אבן אקרשטיין אחת פגעה לפתע בשמשה הקדמית, והשמשה התנפצה לגמרי. הכל היה זכוכיות, ושאר האבנים הרסו את הפח ברוב חלקי הרכב. למזלי אשתי והילדה ישבו מאחורה. התקשרתי מייד למשטרה והמשכתי לנסוע במקביל. המשטרה ראתה אותי במצלמות וכיוונה אותי איך לצאת משם. ביציאה חיכתה לנו ניידת, השוטרים צילמו את הפגיעות ולקחו פרטים", הוסיף שמחה.

לאחר שנסעו להגיש תלונה בתחנת שלם, נאמר לשמחה כי עוד מספר רכבים נרגמו אחריהם, וכי למשטרה יש זיהוי של הפוגעים. בזמן שהותו בתחנה, החלה אשתו לחוש ברע והם פונו לבית החולים 'הדסה הר הצופים' להמשך טיפול.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שסייע לשמחה ומייצג אתו כנפגע עבירה, שלח מכתב למשטרה בבקשה למצות את הדין עם הפורעים. במכתב תיאר עו"ד בלייכר כי אירוע זה "מצטרף לאין ספור אירועים קודמים שאירעו בכביש זה", עליהם התריע ארגון חוננו בעבר.

"על אף המענה שהמתרחש בציר יטופל ותתוגבר אבטחתו, נראה כי אין במה שנעשה די בכדי למגר את התופעה המסוכנת, והטרור ממשיך לגבות קורבנות", ציין עו"ד בלייכר. "לא ייתכן כי ישנו כביש מרכזי בעיר הבירה הריבונית של מדינת ישראל, דרכו אנשים נוסעים לכותל או להר הזיתים, שמהווה סכנה חמורה ומיידית לכל יהודי הנוסע בו", הוסיף.

לדבריו "בייחוד לא ייתכן שבית ספר הידוע כמוקד טרור – לא יינקטו נגדו הליכים בכדי לעקור את התופעה מהשורש". בהמשך המכתב ביקש עו"ד בלייכר לאסוף את מצלמות האבטחה מהמקום, לאתר את כלל המחבלים שהשתתפו בפיגוע ולהעמידם לדין בגין ניסיון רצח/ זריקת אבן לעבר כלי תחבורה במטרה לפגוע בנוסע.

מזרח ירושלים ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד