י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההתנגדות המפתיעה להדלקות

מזווית אחרת: סיכום דיוני ועדת החקירה במירון

ההצעה החשודה, ההתעמרות המשונה, התמיכה הבלתי צפויה וההתנגדות המפתיעה להדלקות. סיכום דיוני ועדת החקירה לאסון מירון בשבוע האחרון מזווית אחרת

מזווית אחרת: סיכום דיוני ועדת החקירה במירון
יוסי קרליבך עם חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון צילום: צילום מסך

ועדת החקירה לאסון במירון התכנסה השבוע להמשך שמיעת העדויות, לאחר מספר שבועות של הפסקה לצורך כתיבת דו"ח הביניים שצפוי להתפרסם בקרוב. במהלך הדיונים נחקרו על ידי חברי הוועדה נציג הכבאות, נציג חסידות באיאן, נציג ועדת החמישה ונציג הכנסת אורחים מירון.

בחרנו ללקט את הזווית החריגה מכל אחת מהעדויות או מהתייחסות חברי הועדה לדברי הנחקרים. כך מצאנו בדבריו של הרב דב קפלן, נציג ועדת החמישה, שתקף בחריפות את מוסד ההדלקות, ביקורת לא צפויה מצידו של גורם רבני.

בעדותו של העסקן יצחק ברים מחסידות באיאן שכמו קודמו מחסידות תולדות אהרן הצהיר כי יעמדו בכל הנחיות הרשויות כפי שימסרו הציעו חברי ועדת החקירה הצעה חשודה שאולי מלמדת על כוונה נסתרת. הרב ברים נשאל האם יעתר הרבי מבאיאן לבטל את ל"ג בעומר הקרוב לציון שנת האבל על נספי האסון.

בעדותו של מאיר קרליבך מהכנסת אורחים המיתולוגית במירון כבר נחשפנו לסגנון שנאמר בעדינות, קצת משונה. במהלך כל עדותו לא נשאל הרב קרליבך אודות האסון, חברי הועדה התמקדו בשאלות מנהליות ובירוקרטיות סביב פעילות העמותה כאשר כל מי שצפה בשידור חי במתרחש לא יכל שלא לרחם על יהודי מבוגר שניכר כי אין לו שיג ושיח בכל המונחים המשפטיים שהטיחו בו חברי הוועדה הנכבדים.

התמיכה בהכנסת אורחים הגיעה דווקא ממקום לא צפוי. בעדותו של נציג הכבאות רב רשף יוסי כהן, ראש מדור הגנה מאש בתחנת גליל גולן, הוא סתר את טענות המהנדס והצהיר כי הכנסת אורחים מירון מצוידים בכלל האישורים הנדרשים ואם הדבר תלוי בו הוא יאפשר את המשך פעילותם.

לסיכומו של שבוע ניתן לומר שהוועדה עושה את מלאכתה נאמנה, למעט סימני השאלה פה ושם כמו מקרה הרב קרליבך, נראה שכוונתם טובה והמקום בדרך להסדרה נאותה שכולנו תקווה שלא תפגע בצביונו הייחודי.

אסון מירון תשפ"א מרים נאור הכנסת אורחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד