י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בישראל נערכים לפעולה

שיחות הגרעין בוינה: בנט בדרך לעימות עם ממשל ביידן

חידוש השיחות בין המעצמות לאיראן בסוף החודש בוינה מוביל את ממשלת בנט למתיחות עם ממשל ביידן. בישראל טוענים כי איראן מנסה למשוך זמן בדרך לפצצה וחידוש השיחות עמם הוא טעות. בכיר מדיני אומר כי בישראל נערכים עם מספר אופציות מול איראן

שיחות הגרעין בוינה: בנט בדרך לעימות עם ממשל ביידן
ביידן ובנט צילום: אבי אוחיון /לע"מ

לקראת חידוש שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן בסוף החודש בוינה, צפויים השבוע להגיע לישראל בכירים אמריקאים ולהיפגש עם פקידים ישראלים בכירים, שיציגו בפניהם מודיעין מעודכן שמוכיח כי איראן אינה מתכוונת לעצור את המרוץ בדרך לגרעין, והשיחות עם המעצמות נועד לצורך משיכת זמן וקבלת הקלות בסנקציות. לדברי הפרשנית המדינית דנה וייס בערוץ 12, ממשלת בנט בדרך לעימות בנושא מול ממשל ביידן.

וייס מדווחת מפי גורם מדיני בכיר שאומר כי חידוש השיחות בווינה הוא טעות קשה. לדבריו המתיחות לעת עתה נמצאת בחדרי חדרים, אך הוא מדגיש כי ישראל עושה את "כל מי שהיא צריכה" כדי להתקדם גם במוכנות שלה עם אופציות מעשיות מול איראן וגם במב"מ - המערכה בין המלחמות, ולראייה התקיפות המאסיביות המיוחסות באחרונה לישראל בסוריה.

השבוע יגיע לישראל רוב מאלי, השליח המיוחד של ממשל ביידן לעניין הגרעין האיראני, איש לא אהוד בישראל לא בממשלה הנוכחית ולא בקודמת. כאן זוכרים את מאלי כמי שהוביל לשיחות הגרעין עם איראן ב-2015 וזה שדחק את ישראל החוצה מהתמונה. כיום מאלי מוביל את המהלך לפיו הממשל האמריקאי הולך למו"מ עם איראן בכל מחיר, גם במחיר שהאיראנים עושים צחוק מהעסק.

לדברי וייס ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד לא יפגשו עם מאלן, ובפגישתו עם פקידים ישראלים יציגו בפניו חומר מודיעיני משמעותי שמוכיח כי באיראן מתקדמים לפצצה ואין להם שום עניין בשיחות כדי להגיע להסכם ארוך יותר או טוב יותר עבורם, אלא במטרה לבזבז זמן ולהשיג התקדמות.

וייס מסבירה כי בישראל הגיעו למסקנה מהדרישה האיראנית לשוב באופן מלא להסכם הקודם של 2015 ולהסיר את הסנקציות, למרות שכ"כ הרבה השתנה מאז במציאות, ואיראן הרבה יותר קרובה לפצצה, כי האיראנים אינם מתכוונים באמת ללכת על הסכם, אלא למשוך זמן ולהתקדם לפצצה גרעינית.

הכתב הצבאי ניר דבורי מוסיף שבימים האחרונים הועברו מסרים לאמריקאים כי אם ארה"ב לא תפעל: סנקציות והפגנת כוח אל מול האיראנים, כדי להוביל אותם להסכם שהוא טוב לישראל. "היה כבר מי שנפנף", אומר דוברי, "ביכולות של ישראל לפעול באופן החשאי". לדבריו ישראל לא תמתין, בגלל שכעת הנושא נמצא בנקודת זמן קריטית.

הסכם גרעין ג'ו ביידן נפתלי בנט איראן וינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד