א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מרגלית לצד החרדים: "שימוש בשנאה כדי לפגוע בעובדים"

ח"כ אראל מרגלית מהעבודה במתקפה חריפה על לפיד: "משתמש בשנאת החרדים כדי לגזור גזירות על העובדים" • "אפילו לריקי כהן הולכים לקחת משכורת אחת בשנה"

אראל מרגלית. צילום: פלאש 90
אראל מרגלית. צילום: פלאש 90

הוא אינו ח"כ חרדי, אבל דומה כי בנאומו אמש (ב) במליאה ייצג ח"כ אראל מרגלית מהעבודה את הציבור החרדי טוב יותר מכל הנציגות האותנטית.

ראשית, תקף מרגלית את ההסתה: "מה שראינו כאן בשבוע שעבר הוא ניסיון להשתמש בשנאת חרדים כדי לגזור גזירות על האנשים העובדים. שמענו את שר האוצר החדש מעל הבמה של הכנסת בנאומו הראשון כשהוא משתלח במגזר החרדי. האווירה נגד החרדים הייתה כל כך קשה – מיקי לוי, שב – שאתה בעצמך, איש ראוי, איש עם דרך ארץ בדרך כלל – מכיוון שהייתה אווירה כל כך קשה נפלטה לך המילה 'טפילים', והמילה הזאת היא מילה שכשהיא נאמרת נגד יהודים היא מעוררת קונוטציות קשות. והנה, הקול הוא הקול של לפיד, אבל הידיים בתקציב הזה הן הידיים של נתניהו".

מכאן עבר ח"כ מרגלית לתאר את הגזירות הכלכליות שיכבידו גם על מעמד הביניים: "ואיזו בשורה אנחנו שומעים מהתקציב החדש? מאין יבואו מקומות העבודה? אנחנו לא רואים כאן סדר-יום חדש, אנחנו לא רואים פה גישה חדשה, אנחנו לא רואים פה שום אסטרטגיה כדי להביא גם צמיחה למשק הזה. מה יש לנו בתוך התקציב החדש?

"אחרי שהגענו – קודם כול יש קיצוץ בקצבאות הילדים, שזה מביא, לפי תחשיבים שונים, ל-40,000 איש, במדינת ישראל, שיגיעו להיות מתחת לקו העוני. במקום שיהיה להם סיכוי. וזה לאחר ששר האוצר אמר שהוא לא רוצה שיהיו ילדים רעבים, אף ילד רעב אחד במדינה. יש לי חדשות בשבילו: 800 מטר מפה, בשכונות בירושלים – בשכונת ברזיל – אולסוונגר, בקריית-היובל, בקטמון ח'-ט', בבית-צפאפא, יש ילדים רעבים עכשיו, שלא מביאים סנדוויץ' לבית-ספר ולא יוצאים לטיול השנתי. ובערי הפיתוח ובמקומות אחרים רוצים בשורה אחרת.

"גם כאלה שמרוויחים 5,000 ו-6,000 שקל בחודש, הולכים לקחת להם חלק גדול מההכנסה. ואני שואל את חברי עמיר פרץ, שהיה יושב-ראש ההסתדרות, שזעק בשביל האנשים האלה בצורה כל כך קשה: מה הם נותנים לך בממשלה הזאת שאתה לא משמיע את קולך ואתה הולך עם התקציב שמסתמן? ובוא נדבר על ריקי כהן המפורסמת, שיחד עם בן-זוגה מרוויחה 20,000 שקל בחודש, מה בדיוק קורה לה?

"דרך קצבאות הילדים, דרך המע"מ, דרך מס הכנסה, דרך עוד כמה דברים, מורידים להם בחודש עוד 1,076 שקלים, לפי התחשיבים של העיתונים הכלכליים. זה אולי לא נראה הרבה, אבל 1,076 כפול 12 – בעצם אומרים להם, אתם תעבדו 12 חודשים, אבל אתם תקבלו משכורות של 11 חודשים, כי הורדנו לכם משכורת אחת שלמה שנתית מהעבודה.

"אז למי שר האוצר דואג, לעניים? למעמד הביניים? למעמד הביניים הגבוה? כל אחד מהמגזרים האלה, הולכים לתקוף אותם באופן קשה. והנה אנחנו רואים שגם העסקים הקטנים – 450,000 בעלי עסקים קטנים – הם דומים לשכירים – גם בהם פוגעים קשה.

"עשינו חשבון בוועדת הכספים בשבוע שעבר, אדוני היושב-ראש, ש-30 חברות במשק, יש להן אשראי של 700 מיליארד שקל, ואילו 450,000 חברות במשק יש להן אשראי של 60 מיליארד שקל, ו-4% לאלה למעלה, ו-11% לאלה למטה. ואני מזכיר לכם שאפשר היה והייתה ממשלה פה, אחרת, שהביאה סדרי עדיפויות אחרים. הבשורה של התקציב הזה דומה לבריטניה של 2009, שהביאה למיתון אחרי ריסון פיסקלי", סיים מרגלית.
העבודה הראל מרגלית חרדים גזירות הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד