כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מי ביקש ממך לעשות עבירות"

הגרב"צ מוצפי על מנהיג הקהילה: "רשע עם פאות"

דברים חריפים ביותר נשמעו מהגאון רבי בן ציון מוצפי על מנהיג קהילה ותלמידיו הטוענים כי הקב"ה מזמן בכוונה עבירה למנהיג שעל ידי זה ישובו בתשובה; "זה מין שיטה חדשה שהתחילה אצל רשעים עם זקן ופאות" | צפו בוידאו מדבריו

הגרב"צ מוצפי על מנהיג הקהילה: "רשע עם פאות"
הרב בן ציון מוצפי צילום: יעקב כהן

הגאון רבי בן ציון מוצפי מגדולי הרבנים והפוסקים הספרדים התייחס בשיעורו השבועי בבית הכנסת מוסאיוף בירושלים למנהיג קהילה ובני קהילתו המשמיעים דברי כפירה ברבים. כך לדבריהם, הקב"ה מביא בכוונה עבירה על המנהיג שעל ידי זה יתעוררו בתשובה. 

"דברנו על זה השבוע, בחירה זה אחד מיסודות האמונה, אין דבר כזה מה שאומרים הטיפשים שיש היום, הרבה טיפשים, יש גם כאלה שמדברים ברבים והם כופרים, ממש כופרים. הם אומרים שאדם לפעמים הקב"ה מביא לו בכוונה עבירה. זה מין שיטה חדשה שהתחילה אצל רשעים עם זקן ופיאות, שכביכול הקב"ה מעוניין חלילה שהוא יעשה עבירה ועל ידי זה הוא יתעורר ויחזור בתשובה".

"אין דבר כזה לצער את הקב"ה, לעשות עבירה ח"ו, עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים כדי שח"ו אחרי זה לשוב בתשובה, אל תעשה טובות, אל תעשה עבירות ואל תעשה תשובה, מי ביקש ממך לעשות עבירות, ח"ו להגיד כן".

בנוסף אמר הגרב"צ מוצפי "ועוד התורה בעצמה מזהירה, 'ראה נתתי לפניכם את החיים ואת הטוב את המוות ואת הרע ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך', אומר הקב"ה למשה תלמד את ישראל שישמרו את המצוות את התורה ולא יעברו עליה".

את דבריו סיים: "היעלה על הדעת שהקב"ה יגיד לאדם תעשה עוון, זה רב משוגע שיצא לא יודע מאיפה, מבטן נוכריה, לא יודע מה, שיגיד דברים כאלה".

כאמור, תכנים כפרניים אלו ואף גרועים הרבה יותר מהם, נשמעים כבר שנים רבות מתלמידיו הבכירים של מנהיג הקהילה. וכעת כאמור, הגרב"צ מוצפי יצא ברבים נגדם.

הרב בן ציון מוצפי חטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 97 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד