י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מעצרם הוארך ב-20 יום

זוג הישראלים שנעצרו בטורקיה מואשמים בריגול

בני הזוג אוקנין מואשמים בטורקיה בריגול למען מדינה זרה ומעצרם הוארך בעשרים יום. נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב עם בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה

זוג הישראלים שנעצרו בטורקיה מואשמים בריגול
מעצר, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

אמש (שישי) דווח בטורקיה כי בית המשפט במדינה החליט להאריך את מעצרם של זוג הישראלים - שנעצרו לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן - בעשרים יום. התביעה בטורקיה מאשימה את בני הזוג שעובדים לפרנסתם כנהגי אגד, בלא פחות מאשר סעיף ריגול למען מדינה זרה.

לפי הדיווח, הזוג נטלי ומורדי אוקנין העבירו את השבת בתאי מעצר נפרדים בשני בתי כלא שונים, ללא יכולת לתקשר עם בני המשפחה בישראל, אחרי שבית המשפט האריך את מעצרם ב-20 יום לקראת הגשת כתב אישום נגדם. בני המשפחה בישראל מודאגים ומדגישים כי הזוג מעולם לא היה שייך לסוכנות ישראלית כלשהי. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב, (מוצאי שבת), עם משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין העצורים בטורקיה. בשיחה, נשיא המדינה ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה של בני הזוג אוקנין.

הנשיא חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה וכי הוא משוכנע בחפותם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האישה צילמה את ארמונו של ארדואן בספונטניות תוך כדי שיט בסמוך. לאחר שהזוג נעצר יחד עם מדריך הטיולים המקומי, אשתו של המדריך יצרה קשר עם משפחות העצורים הישראלים, והודיעה להם על דבר מעצרם.

לטענת גורם המעורה בפרשה, הייתה כאן התנהלות מזלזלת מצידם של הטורקים, הם לא טרחו להודיע למשפחה, הם עצרו את הזוג ואת מדריך הטיולים כי הם צילמו ללא ידיעה שהדבר אסור.

מעורך הדין ניר יסלוביץ, המייצג את בני הזוג שנעצרו בטורקיה נמסר: "מעצר מרשיי הינו מעצר מיותר. כל חטאם נעוץ בכך שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך שיט תמים. זהו המקרה הנדיר שעל משרד החוץ לעשות כל שניתן בידו על מנת שאזרחים ישראלים לא ימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה על לא עוול בכפם".

הארכת מעצר טורקיה ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד