כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"טייערע אידן"

המכריז של השבת מבני ברק כורז גם במונסי

שעון החורף שהחל בניו יורק הביא את רבני מונסי לצאת בקריאה לתושבים על זמני השבת ועל האיסור לצאת מהעיר שעתיים וחצי לפני הזמן. המכריז ברמקול שנבחר הוא הכורז הקבוע מעיר התורה בני ברק. האזינו לכרוז

המכריז של השבת מבני ברק כורז גם במונסי
מונסי בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

מי לא מכיר בבני ברק את הרמקול המפורסם העובר בצהרי שישי בעיר התורה והחסידות בני ברק ומכריז על שעת הדלקת הנרות ומבקש בהוראת הרבנים שלא לצאת מחוץ לעיר שעתיים לפני כניסת השבת. 

מי שמכריז כבר עשרות שנים בהקלטה קבועה הוא הרב יצחק רוזנגרטן איש אמונו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל עשרות בשנים ומחשובי תושביה של שכונת רמת אלחנן שלקח על עצמו לעשות את הדבר. 

עם היכנס שעון החורף בארה"ב, החליטו רבני מונסי לצאת לתושבים שלא לצאת מחוץ לעיר שעתיים וחצי לפני זמן הדלקת הנרות ולהודיע על הזמנים, העסקנים ביקשו מהרב רוזנגרטן שיקליט להם עבורם ביידיש את הזמנים וכך עבר רמקול במונסי והודיע על הזמנים יחד עם מנגינה מיוחדת. 

וכך זה נשמע בכרוז בשפת היידיש: "טייערע אידן. די רבני מונסי בעטן פון אלע תושבים, נישט ארויסצופארן נאך צוויי און האלב שעה פאר כניסת שבת".

"אויך בעטן די רבנים פון שטאט נישט צו פאר'ן מי א קאר נאך די זמן הדלקת הנרות. די זמן הדלקת הנרות איז 16:18. א גוט'ן פריילכע'ן שבת".

שעון חורף כניסת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד