כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פרשת אהוביה סנדק

גורם במשרד המשפטים: "החקירה זוהמה, נוהלה בצורה רשלנית"

"חקירת פרשת אהוביה סנדק זוהמה מתחילתה", כך טוען גורם במשרד המשפטים | רגע לפני ההחלטה בעניינם של השוטרים, אומר הגורם בראיון לעיתון ידיעות אחרונות: "מפחדים לקבל החלטה. רוצים למשוך כמה שיותר זמן, ולא רוצים לזעזע את הספינה" | הפרקליטות: "החקירה בעניין מותו של אהוביה סנדק המנוח התנהלה ביסודיות ובמקצועיות"

גורם במשרד המשפטים: "החקירה זוהמה, נוהלה בצורה רשלנית"
אהוביה סנדק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

פרשת הנער אהוביה סנדק, שנהרג לפני כשנה במהלך מרדף משטרתי בבנימין, שבה לכותרות בימים האחרונים ברקע הדיווח כי היועץ המשפטי לממשלה יכריע בקרוב בהחלטה האם להעמיד לדין את השוטרים שהיו מעורבים במרדף, והביאו, לכאורה, לגרימת מותו של סנדק ז"ל.

כעת, כשנה לאחר האירוע ורגע לפני ההחלטה בתיק, גורמים במשרד המשפטים טוענים כי החקירה זוהמה עוד בתחילתה, וההחלטה לשחרר באותו ערב השוטרים החשודים פגעה בה קשות. "אף אחד לא נוגע בתיק", אמר הגורם בראיון למוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות. "החקירה זוהמה מתחילתה. מההתחלה החקירה כאן נוהלה בצורה רשלנית ולא מקצועית. וזה לא רציני"

גורם נוסף במשרד המשפטים מתח ביקורת על חוסר ההחלטה בתיק ואמר לידיעות אחרונות כי "התיק שוכב פה חודשים על גבי חודשים, ואף אחד לא נוגע בו. מפחדים לקבל החלטה. רוצים למשוך כמה שיותר זמן, ולא רוצים לזעזע את הספינה".

"אי־אפשר להתעלם מהמחאות שבחוץ, ולכן רוצים להמתין ליום עם סדר יום תקשורתי בנושא אחר, בכדי לפרסם את ההחלטה. ככה עובדים במח"ש. יש רצון שלא להתנגד יותר מדי למשטרה ולגרום לחוסר אמינות כלפיה", הוא הוסיף. לדבריו, "מההתחלה החקירה כאן נוהלה בצורה רשלנית ולא מקצועית, ולכן יהיה קשה להגיע לראיות מספיקות נגד השוטרים, ככל שיש כאלה. וככה, לא מנהלים תיק".

ח"כ שמחה רוטמן אמר בתגובה: "לא ניתן להשתיק את פרשת מותו של אהוביה סנדק. האלימות המוכוונת מלמעלה כנגד המפגינים הדורשים צדק וחקירה יסודית, היא שערורייה. נמשיך ונעקוב, עד שיהיה צדק לאהוביה". ח"כ איתמר בן גבייר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "קול דמי אהוביה זועקים מן האדמה, העדויות, הטיוח, מריחת הזמן. מעידים רק על דבר אחד, הם מ פ ח ד י ם!!! הגיע הזמן לבירור האמת ולהעמדת האחראים לדין".

מהפרקליטות נמסר בתגובה בשם מח"ש: "החקירה בעניין מותו של אהוביה סנדק המנוח התנהלה ביסודיות ובמקצועיות. האירוע התרחש בשעת פעילות מבצעית של השוטרים ולבקשת פרקליט המדינה נערכו מספר השלמות חקירה בתיק והתבקשו חוות דעת מקצועיות. מדובר בהכרעה אותה יש לקבל על בסיס כלל הנתונים ובכובד ראש".

 

 

אהוביה סנדק חקירה משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד