כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דקות לצאת השבת

בעיר החרדית: בן 17 הוכש ע"י נחש

מספר דקות לפני צאת השבת התקבל דיווח במד"א על נער שהוכש ע"י נחש, קיבל טיפול במקום, ופונה לבית החולים | לפי העדכון שנמסר משיבא ל'בחדרי חרדים', מצבו יציב | בתוך כך, אלו ההנחיות הקריטיות כיצד לפעול בעת הכשת נחש 

בעיר החרדית: בן 17 הוכש ע"י נחש
נחש צילום: unsplash

דק' לפני צאת השבת הוכש נער בן 17 ע"י נחש. על פי מד"א, בשעה 17:08 התקבל הדיווח במוקד 101, השייך למרחב ירקון, על נער שהוכש ע"י נחש והובא למרפאה מקומית באלעד.

חובשים ופראמדיקים של הארגון העניקו לנער בן ה-17 טיפול רפואי במקום, ופינוהו לבית החולים שיבא כשמצבו הוגדר במצב בינוני. מביה"ח מסרו ל'בחדרי חרדים' כי מצבו של הנער מוגדר כעת (מוצ"ש) קל ויציב. 

לאור האירוע חזרו והדגישו במד"א את הסימנים ודרכי הטיפול בעת אירוע הכשה עבור הציבור "יש להתייחס לכל הכשה כאל הכשת נחש ארסי".

להלן סימנים וסימפטומים שנפגע ההכשה יציג: סימני הכשה - שיניים/ שריטות/ נפיחות מקומית; כאב מקומי; ייתכנו פסים אדומים ממקום ההכשה ומעלה; תחושת נימול ועקצוץ; חולשה כללית; הזעה; בחילות והקאות; דופק ונשימה מואצים; פרכוסים; הפרעות בקצב הלב; ודיכוי הכרתי עד לאובדן הכרה. 

דרכי הטיפול בנפגע שחש את אחד מהסימנים שהוצגו: ראשית יש לחייג מייד 101 ולהזעיק את הצוות של מד"א, לאח"כ יש להרחיק את הנפגע ולהעביר אותו למקום בטוח ולדאוג למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהרגעתו. בנוסף, יש להסיר בגדים ותכשיטים מהגפה הפגועה \ האיבר המוכש. ובהמשך יש לקבע את הגפה הפגועה/ האיבר המוכש לגפה בריאה.

בתוך כך, אם אכן מדובר בהכשה ישנם כמה איסורים קריטיים שאסור לבצע: אין לחתוך את מקום ההכשה; אין למצוץ את הארס; אין להניח חסם עורקים; אין לתת לנפגע מזון או שתייה; ואין לרדוף אחרי הנחש

הכשת נחש אלעד מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד