י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נראה מי יציל אותך מהשטויות"

בשמאל לועגים לישראלית שנעצרה בטורקיה

גולשים שמאלנים ברשתות החברתיות לועגים לישראלית שנעצרה בטורקיה, זאת לאחר שהופצו פוסטים שלה בהם היא תוקפת את ממשלת בנט-לפיד ומביעה אהדה לבנימין נתניהו

בשמאל לועגים לישראלית שנעצרה בטורקיה
כוחות משטרה בטורקיה צילום: pixabay

אנשי שמאל קיצוניים לועגים בימים האחרונים לישראלית שנעצרה בטורקיה יחד עם בעלה כשצילמו את הארמון של נשיא טורקיה ארדואן, זאת לאחר שהופצו פוסטים שלה בהם היא תוקפת את תומכי ממשלת בנט-לפיד ומביעה דברי אהדה לראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

פעיל השמאל הרדיקלי אייבי בנימין שיתף פוסט של העצורה בה תקפה את הקמת הממשלה עם מפלגת רע"ם וכתבה כי "בני עוולה. נבלות ורוצחים עם דם על הידיים הולכים לנהל אותנו".

אייבי בנימין הגיב לכך: "‏ביביסט אחד ביום. והיום העצורה בטורקיה שצריכה את שר החוץ יאיר לפיד שיעזור לה".

אותו בנימין שיתף לאחר מכן פוסט נוסף שהעצורה כתבה בעבר בחשבון הפייסבוק שלה, בו כינתה את מפגיני בלפור שמחאו נגד נתניהו כ"אנרכיסטים", וכתב להם "לכו להידבק בקורונה, לכו לקבל מכות, לכו להתחפש ליצורים הזויים". בתגובה כתב כעת בנימין: "ארדואן, איפה מצאת אותה?".

גולשים נוספים הגיבו לעצורה בצורה מזלזלת. "עכשיו נראה מי יציל אותך מהשטויות שעשית", כתבה גולשת בשם ניווה בן עמי.

הלעג ברשתות

"וואלה, אם לא הייתי יהודי הייתי אומר שתישארי שם, אבל מה שבטוח שאלוקים משלם במזומן", כתב גולש נוסף בשם ישראל גרין.

לצד התגובות לאישה שנעצרה - גולשים רבים תקפו דווקא את אייבי בנימין ודומיו שלעגו לה.

"‏‎הציוץ הזה של אייבי בנימין מעיד על הלך רוח של סטליניסט בזוי ואף נתעב. הוא גם מעיד על המחנה אכול השנאה- השמאל הישראלי. תפקיד המדינה לסייע לאזרחיה מבלי קשר לעמדותיהם הפוליטיות. יאיר לפיד הוא משרת ציבור ולא 'מלך', כפי שחושבים ביש עתיד", הגיב אחד הגולשים לבנימין.

גולשים רבים אף הזכירו את המקרה של נעמה יששכר, שהייתה עצורה ברוסיה, וראש הממשלה לשעבר נתניהו פעל לשחרורה למרות שלא הצביעה למחנה הימין.

‏"1. לדעתי היתה למשפחת נעמה יששכר מדבקה של כחול לבן כששבה הביתה והריצו על זה בדיחות. 2. גם אם היא מצביעה לבן גביר, אז מה? היא לא עברה על שום חוק בטורקיה לעומת נעמה שכן עברה ברוסיה", כתב אחד הגולשים.

יצויין כי לבקשת המשפחה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוחח כעת עם קרובי משפחתם של הזוג הישראלי שנעצר בטורקיה. נתניהו אמר למשפחה שיעשה הכל כדי לקדם את החזרתם הביתה לישראל לאחר תיאום מלא עם גורמי הממשלה שעוסקים בכך.

כזכור, בית המשפט בטורקיה החליט להאריך את מעצרם של זוג הישראלים - שנעצרו לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן - בעשרים יום. התביעה בטורקיה מאשימה את בני הזוג שעובדים לפרנסתם כנהגי אגד, בלא פחות מאשר סעיף ריגול למען מדינה זרה.

לפי הדיווח, הזוג נטלי ומורדי אוקנין העבירו את השבת בתאי מעצר נפרדים בשני בתי כלא שונים, ללא יכולת לתקשר עם בני המשפחה בישראל, אחרי שבית המשפט האריך את מעצרם ב-20 יום לקראת הגשת כתב אישום נגדם. בני המשפחה בישראל מודאגים ומדגישים כי הזוג מעולם לא היה שייך לסוכנות ישראלית כלשהי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב, (מוצאי שבת), עם משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין העצורים בטורקיה. בשיחה, נשיא המדינה ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה של בני הזוג אוקנין.

הנשיא חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה וכי הוא משוכנע בחפותם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האישה צילמה את ארמונו של ארדואן בספונטניות תוך כדי שיט בסמוך. לאחר שהזוג נעצר יחד עם מדריך הטיולים המקומי, אשתו של המדריך יצרה קשר עם משפחות העצורים הישראלים, והודיעה להם על דבר מעצרם.

לטענת גורם המעורה בפרשה, הייתה כאן התנהלות מזלזלת מצידם של הטורקים, הם לא טרחו להודיע למשפחה, הם עצרו את הזוג ואת מדריך הטיולים כי הם צילמו ללא ידיעה שהדבר אסור.

מעורך הדין ניר יסלוביץ, המייצג את בני הזוג שנעצרו בטורקיה נמסר: "מעצר מרשיי הינו מעצר מיותר. כל חטאם נעוץ בכך שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך שיט תמים. זהו המקרה הנדיר שעל משרד החוץ לעשות כל שניתן בידו על מנת שאזרחים ישראלים לא ימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה על לא עוול בכפם".

טורקיה שמאלנים נעמה יששכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד