כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הופכת לדמוקרטית

לראשונה: בחירות על ראשות 'יש עתיד'

10 שנים אחרי שהוקמה ונכנסה לפוליטיקה: יש עתיד הודיעה הערב (שבת) שתקיים בחירות פנימיות לראשות המפלגה |המועד האחרון להודיע על התמודדות לתפקיד יו"ר המפלגה יהיה ה-21 בדצמבר 2021 | כאלף חברי מפלגה יבחרו לוועידה הראשונה

לראשונה: בחירות על ראשות 'יש עתיד'
יאיר לפיד בליל הבחירות צילום: אלעד גוטמן

עשור לאחר שהקומה, מפלגת 'יש עתיד' הופכת לראשונה לדמוקרטית, פותחת את המפלגה לציבור עם בחירות ראשונות לראשות המפלגה והקמת ועידה שתקבע את הרכב הרשימה, לצד שינוי בתקנון המפלגה.

במסגרת השינוי תוקם ועידה למפלגה, הועידה תורכב מפעילי השטח של המפלגה, וכן חברי הכנסת, נציגי המפלגה ברשויות, בעלי תפקידים מטעם המפלגה במוסדות הלאומיים, ובעלי תפקידים בסיעה בכנסת, לצד חמישה מינויים מטעם היו"ר.

ועדה מיוחדת תהיה זאת שתקבע את חברי הרשימה הבאה לכנסת ואת הרכב המפלגה. הוועדה תכלול ח"כ מכהן או לשעבר מטעם המפלגה, מנכ"ל המפלגה, ושני חברי הנהלה נוספים. ליו"ר המפלגה תהיה שמורה הזכות לשבץ ברשימת המועמדים לכנסת מטעם המפלגה מועמדים שלא נבחרו על-ידי הוועדה לבחירת.

גולת הכותרות היא פתיית המפלגה לבחירות על ראשות המפלגה, הבחירות יתקיימו בתחילת חודש נובמבר, ה-21 בדצמבר יהיה המועד האחרון בו יוכלו להודיע על התמודדות לתפקיד היו"ר מול יאיר לפיד שבוודאי יתמודד לכהונה נוספת.

כדי להתקבל למפלגה ניסחו ב'יש עתיד' תקנון מפורט למפלגה לפיו המועמדים יצטרכו לעמוד בתנאים שנקבעו, ביניהם: "לשמור על זהותה היהודית של ישראל, ולהתנגד לכל כפיה. להיות מרכז רוחני ליהדות העולם, לחתור לשלום עם שכנינו, ובעיקר לשלום בתוכנו בין כל השבטים, העדות, הזרמים והדתות המרכיבים את החברה הישראלית".

יש עתיד יאיר לפיד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד