י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חלום הציונות הדתית ייגנז?

'מרצ' נגד ההצעה של 'ימינה' לשינוי הגוף הבוחר לרבנים הראשיים

חברי סיעת 'ימינה' הניחו זה השבוע השני, הצע"ח לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, שמטרתה להגדיל את הגוף הבוחר ברבנות הראשית עם נציגויות גם מישובים ביו"ש ובכך בעצם להביא לבחירת רב ראשי משורות הציונות הדתית. אלא שבמרצ מודיעים כי יתנגדו למהלך | פרסום ראשון

'מרצ' נגד ההצעה של 'ימינה' לשינוי הגוף הבוחר לרבנים הראשיים
בחירות לרבנות הראשית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על סדר יומה של ועדת השרים לענייני חקיקה מונחת זה השבוע השני הצעת חוק של חברי סיעת 'ימינה' בדרישה להגדיל את גוף הבוחר עם נציגויות גם מישובים ביהודה ושומרון, אלא שבסיעת מרצ מתנגדים להצעה שמחילה את חוק הכנסת על יהודה ושומרון.

מדובר בהצעה שיזם במקור השר לשירותי דת מתן כהנא. אשר כעת הוא מבקש להתחיל בהצעת החוק הזו ובהמשך לשלב באמצעות 'הצעת מחליטים' בממשלה את השינוי המיוחל בגוף הבוחר לרבנות הראשית, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

אלא שהשר כהנא וב'ימינה' נתקלים בהתנגדות לקידום הצעת החוק. נציגי סיעת 'מרצ' הודיעו כי לא יאפשרו לחוקק את ההצעה שלמעשה מחילה חוק של הכנסת על יהודה ושומרון, או כפי איך שהם מכנים את המקום, "השטחים הכבושים".

נציגים במרצ ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' הבהירו כי לא יאפשר לקדם את הצעת החוק, אחרי שכבר בשבוע שעבר הוא היה על סדר היום אך לא נידון. השבוע הוא בינתיים על סדר היום, והיום תתכנס הוועדה, אז נדע מה יעלה בגורל ההצעה.

נזכיר כי לכל נציג בוועדת השרים לענייני חקיקה יש זכות להטיל וטו ולמנוע את הצעת החוק, בנוסף לעובדה שהממשלה מורכבת מרוב מצומצם של 61 תומכים בלבד, וללא תמיכת מרצ לא יהיה ניתן לקדם את הצעת החוק.

במרצ אף קיימו שיחות עם חבר הכנסת ניר אורבך שמקדם את ההצעה והציעו לו לשנות את הנוסח שלא יחיל חוק כנסת על יו"ש, אך בפועל ההצעה המעודכנת שאמורה לעלות היום (ראשון) בפני ועדת השרים לא השתנתה.

מרצ מפלגת ימינה הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד