י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"השר הטייס"

הראש"ל במתקפה על כהנא: "רוצה למצוא חן בעיני דוד סתיו". צפו

הראש"ל הגר"י יוסף פתח הערב במתקפה חריפה על השר לשירותי דת, מתן כהנא | בשיעורו השבועי התייחס הגר"י לאישור רפורמת הכשרות בשבוע שעבר, והאשים את השר כי מטרתו למצוא חן בעיני הרב דוד סתיו, "איזו חוצפה וחוסר דרך ארץ" | וגם: דעתו על עמיתו הרב לאו | צפו

הראש"ל במתקפה על כהנא: "רוצה למצוא חן בעיני דוד סתיו". צפו
הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף צילום: שלומי כהן, פלאש 90

בשיעורו השבועי, יצא הערב (מוצאי שבת) הראש"ל הגר"י יוסף במתקפה חריפה נגד השר לשירותי דת, מתן כהנא, זאת בעקבות אישור רפורמת הכשרות בשבוע שעבר, הראש"ל חשף כי הרב הראשי האשכנזי הגר"ד לאו מתחרט כי נפגש עם כהנא.

"הפרצה הזו שעושים שכל רב שירצה לתת כשרות", פתח הגר"י את המתקפה אחרי שהסביר את החומרה שברפורמה, שלטענת הראש״ל, "כל זה עושה שר הדתות כדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין בו יראת שמיים".

"שימו לב", הסביר הרב בדבריו, "מרן (אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל א.ק.) אף פעם לא דיבר על רב עיר מילים כאלו קשות, מרן פעם דיבר על איזה רב עיר אמר עליו שהוא רשע? אמר עליו שאין לו יראת שמיים? שהוא מסוכן ליהדות?. מעולם הרב כיבד, אך ידע מה פה לא", על הרב דוד סתיו, "הרב הוריד אל הכפפות".

הרב התריע וקרא לציבור להיזהר בכשרויות ולהקפיד לאכול רק אצל רבנים מוכרים ששומרים את ההלכה, "הוא (מתן כהנא א.ק.) עושה הכל למצוא חן בעיניו כדי שיהיה לו הכשר של רבני צוהר. מי יודע איזה חורבן זה יביא".

"הרבנות כל כך מסרה את הנפש לדבר הזה", תקף עוד הרב בשיעורו, "ואז הטייס הזה בא (השר כהנא שהיה בעברו טייס א.ק.) וממשיך לטוס ולעופף באוויר ועושה דברים. איזה חוצפה ואיזה חוסר דרך ארץ. לא ראינו שעושים דברים נגד הרבנים הראשיים".

הרב חשף בדברים כי הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו שנפגש בעבר מספר פעמים עם השר כהנא מתחרט על הפגישות, "לא רק אני מתנגד, גם עמיתי האשכנזי גם הוא מתנגד בדבר הזה הוא נפגש איתו והוא מתחרט, הוא טעה בשבילו, הוא חשב יכול להשפיע עליו. אבל אי אפשר להשפיע כי הוא בא עם אג'נדה".

מתן כהנא הגר"י יוסף הרב דוד סתיו דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד