כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עשרת אלפים מנות

התרופה החדשה לנגיף: פייזר נענתה לבקשת בנט

שבוע לאחר 'הבשורה' על דבר התרופה כנגד הנגיף, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו עם פייזר על הבאת עשרת אלפים מנות מהתרופה החדשה, לישראל 

התרופה החדשה לנגיף: פייזר נענתה לבקשת בנט
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שבעה ימים לאחר הודעת פייזר על תרופה חדשה שיעילותה במניעת אשפוז ומוות מהקורונה עומדת על 89% מהמקרים. מדווח הערב (מוצ"ש) בערוץ 12 כי מדינת ישראל כמו עשרות מדינות בעולם מנהלת מגעים עם פייזר לרכישת התרופה. 

על פי הדיווח, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו עם החברה האמריקאית על אספקה של עשרת אלפים מנות התרופה החדשה. התרופה מיועדת לחולים - במטרה למנוע את התדרדרותם למצב קשה, ואף מוות מהנגיף.

כזכור, לאחר פרסום דבר התרופה, פרסם העיתונאי והעורך לשעבר של ערוץ 13, נדב אייל, אשר מרבה להתייחס ולנתח את נושא הקורונה והשפעתו: "לא אומר את זה הרבה, אבל התוצאות האלה אם יאומתו - יכולות לסמן את סוף משבר הקורונה בחיינו".

בהמשך, הגיב לנושא התרופה הפרופ' חגי לוין, שמכהן בתפקיד יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נקווה שאכן יאומתו הדיווחים ותאושר התרופה, יכול להיות כלי חשוב נוסף להתמודדות עם המגפה" - אך בשונה מאייל, לוין עצר את ההתלהבות - "אך אין תרופות קסם. כפי שהחיסון, למרות תועלתו הרבה, לא סיים את המגפה בבת אחת".

 

קורונה פייזר נפתלי בנט ניצן הורוביץ נדב איל פרופ' חגי לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד