י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ח"כ מיקי רוזנטל: "נתניהו מקצץ וחי בנהנתנות"

ח"כ מיקי רוזנטל מהעבודה חושף את רמת החיים הגבוהה והשערוררית של ראש הממשלה בנימין נתניהו • "שפים הכינו ארוחות בוקר למשפחת ראש הממשלה בתקציב שנתי של 100,000 שקלים"

בנימין נתניהו. צילום: פלאש90
בנימין נתניהו. צילום: פלאש90

גם אם ציפה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאופוזיציה לוחמת ומצליפה, דומה כי על נאומו אמש (ב') של ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) לא חלם גם בחלומותיו השחורים ביותר.

רוזנטל, בעברו עיתונאי חוקר שאינו נרתע מפני איש, חשף באומץ פרטים רבים שאינם ידועים לציבור ואשר נוגעים בהחלט לקופה הציבורית.

"ראש הממשלה ושר האוצר שלו מתכוונים לדחוף לכולנו יד לתוך הכיס ולהוציא משם, באמצעות גזירות וכל מיני מסים אחרים, כ-1,500 שקל למשפחה בחודש", פתח, "אבל כשאנחנו מבקשים לדעת על מה מוציאים את הכסף הזה, לא אוהבים לשתף אותנו, הציבור.

"בעניין הזה ראש הממשלה צריך לשמש דוגמה אישית, לטעמי, להתנהלות בשקיפות של איש ציבור, ולא לנהל מדיניות של הסתרה מקוממת ומוזרה, במיוחד כשזה נוגע להוצאות שלו ושל מעון ראש הממשלה.

"אם אנחנו נאלצים להצטמצם, למה שראש הממשלה לא ינהג קצת בצניעות? אנחנו הציבור מממנים לו חיים נעימים, לו ולמשפחתו, חיים נעימים למדי.

"למיטב ידיעתי, למשל, בבית ראש הממשלה יש שלוש עובדות משק בית ושלוש עובדות מטבח. למרות זאת, ראש הממשלה ורעייתו מזמינים שפים באופן קבוע שיבשלו להם ולאורחיהם ארוחות גורמה. ב-2010, על-פי חשיפת העיתון "כלכליסט", שילם מעון ראש הממשלה עוד 70,000 שקלים לשפים, מעבר, כמובן, למבשלות הקבועות במעון ראש הממשלה. נוסף על כך השפים של מלון "לאונרדו פלאזה", זה שסמוך למעון ראש הממשלה, הכינו ארוחות בוקר למשפחת ראש הממשלה בתקציב שנתי של 100,000 שקלים. ואני שואל, מה מבשלים לארוחת בוקר ב-100,000 שקלים?

"בשנת 2011 – ואלה נתונים שטרם פורסמו – ההזמנות משפים ומשלוחים ממסעדות לבית ראש הממשלה היו יותר מ-200,000 שקל; על סידורי פרחים שילם הציבור בבית ראש הממשלה 112,000 שקלים; על ניקיון מעון ראש הממשלה שילם הציבור 907,000 שקלים; על גלידה שילמתם לא מעט, אבל כשהתגלתה השערורייה הזאת החגיגה הופסקה, אבל בסעיפים אחרים היא ממש נמשכת.

"כדי לאבטח את הבית הפרטי של משפחת נתניהו – הפרטי, אני מדגיש, לא מעון ראש הממשלה – נאלץ הציבור לשלם בשנת 2011 כ-200,000 שקלים; על הביגוד של משפחת נתניהו בשנת 2011 שולמו 80,000 שקלים. אלה הנתונים שיש בידי, למיטב ידיעתי הם מדויקים".
מיקי רוזנטל נתניהו נהנתנות שפים אוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד