י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב התנצל בפני המתנדבים: "חשבתי שאתם שוטים"

בסעודת הודיה של אדם שעבר החייאה וחייו ניצלו, הסביר רב בית הכנסת למה לדעתו גלגלו משמים שהאירוע יתרחש בשעת השיעור • "אני חייב התנצלות בפני המתנדבים"

מתנדבי איחוד הצלה. צילום אילוסטרציה
מתנדבי איחוד הצלה. צילום אילוסטרציה

בסעודת הודיה שנערכה ביום שלישי שעבר בבני ברק לאדם שעבר החייאה וניצל ממוות, סיפר אחד מהרבנים את הלקח שלמד מכך שהחייאה התרחשה בפניו, "אני מתנצל בפני מתנדבי ההצלה, חשבתי שהם מיותרים".

לפני שלושה שבועות, בעת שיעור שמסר רב בית הכנסת ברחוב יצחק ניסים בבני ברק, התמוטט אדם מבוגר. כוחות ההצלה שקיבלו את המידע על המקרה הגיעו בבהילות למקום והחלו בפעולות החייאה שהסתיימה בהצלחה.

אפי פלדמן, מנהל סניף 'איחוד הצלה' בבני ברק, שהיה במקום, השתתף אמש בסעודת ההודיה שערך אותו אדם. "כשהרב דיבר", מספר פלדמן ל'בחדרי חרדים', "שמעתי ממנו מה הוא חווה כשראה אותנו בזמן האירוע".

וכך אמר הרב: "תהיתי מדוע גרם לי הקב"ה לסבל כזה, כאשר אחד משתתפי השיעור, התמוטט מול עיני. מדוע נאלצתי לראות אותו נאבק על חייו כשהוא במשך דקות ארוכות בין שמיים לארץ. אחרי שהרהרתי בדבר הבנתי כי אני חייב התנצלות בפניכם המתנדבים".

"עד היום", המשיך הרב, "כשראיתי אתכם בהזדמנויות שונות רצים מאירוע לאירוע חשבתי שאתם שוטים. הרי יש את מגן דוד אדום שתפקידם להציל חיים, למה צריך מעבר לזה? ובמיוחד בשבתות עברו לי בראש מקרים של זילות בקדושת השבת. כשראיתי שעד שהגיע מד"א לאירוע כבר הספקתם לבצע החייאה למשך רבע שעה".

"ברור לי", חתם הרב את דבריו, "שאם היינו צריכים להמתין לצוות של מגן דוד אדום, רבי אריה לא היה אחרי שלוש שבועות עומד פה ומודה על הנס. אני מברך אתכם ואת כל מי שמסייע לכם בכל מילי דמיטב".

"לא שהיה חסר לי הכרה בחשיבות הפעילות שלנו", מסכם אפי פלדמן את הסיפור, ומוסיף: "חבל שאנשים מבינים את המשמעות של הצלת חיים במקרים מסוכנים כמו אלו ורק אז הם מעריכים ולא מזלזלים".
הצלה הצלת חיים שבת החייאה רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד