כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לפיד הפיל: תמשיכו לשלם מע"מ על דירה ראשונה

שר האוצר התגייס והכנסת דחתה את הצעת החוק של ישראל אייכלר, לביטול מע״מ על דירה יחידה וראשונה • אייכלר: "נגייס את הזוגות הצעירים למלחמה כוללת נגד שוד המיסים"

ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

הכנסת דחתה היום (ד') הצעת חוק ביטול מע״מ על דירה יחידה וראשונה של ח״כ ישראל אייכלר, וזאת לאחר שראש הממשלה ושר האוצר גייסו את הקואליציה להדוף את ההצעה.

ח"כ אייכלר הביע את כעסו על כך ואמר: ״הממשלה מתעקשת להקל על נטל המיסים הכבד המרחיקות את הסיכוי לדיור בר השגה. התיקון לחוק מס ערך מוסף, ייתן פטור לדירה ראשונה, שהיא לא פחות חשובה מפירות וירקות. מדובר רק בדירת מגורים, שזוהי הדירה הראשונה והיחידה שרשומה על שמו של הקונה. כל זוג צעיר, שטרם חלף עשור מיום נישואיו והוא בעל תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון, יוכל לזכות בפטור ממס ערך מוסף.

"מדובר רק במי שקונה דירה שאינה עולה על מיליון וחצי שקלים חדשים, כדי שזה לא ילך לאנשים שיש להם אפשרות לשלם", אמר.

בעשור האחרון המדינה התפרקה והתפקרה מהחובה לתת סיוע לדיור. לא מדובר בלתת – רק לא לקחת כל כך הרבה מיסים. להפסיק לגזול את הקרקעות של העם, במקום לתת קורת גג לאנשים.


"אומרים לנו, מי שמתנהג כיהודי, אנחנו נשנה את אורחות חייו תוך ניצול מצוקת הדיור. אנחנו נפגע בברכת הילדים. כל מיני דברים ושיטות שהם פאשיזם גזעני וגם אנטי אנושיים, של התערבות בילודה במשפחה.

"17 מיליארד שקל האוצר לוקח מהקרקעות האלה בשנה האחרונה. בשנים קודמות- 14, ורק לפני חמש שנים זה היה 2 מיליארד".

כאמור הקואליציה החדשה דחתה את ההצעה, למגינת ליבם של חסרי הדיור. בעקבות כך אמר הרב אייכלר שהמלחמה תימשך וצריך לגייס את כל הזוגות הצעירים מכל השכבות בארץ למלחמה כוללת נגד שוד המיסים המונע דיור בר השגה לכולם.
דיור ישראל איכלר חבר כנסת מס אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד