י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במהלך המהומות בקפיטול

טראמפ הגן על תומכים שצעקו 'תלו את מייק פנס'

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, מתעקש שהקריאה במהלך המהומות בקפיטול, "לתלות את מייק פנס", הייתה 'רק הגיון בריא' ואמר שהוא חשב שסגנו יהיה במקום בטוח כי הוא 'בכושר טוב'. כך בראיון שפורסם לאחרונה

טראמפ הגן על תומכים שצעקו 'תלו את מייק פנס'
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר הגן על תומכים שאיימו לתלות את סגן הנשיא דאז, מייק פנס, במהלך מהומות הקפיטול ב-6 בינואר אשתקד, משום שכעסו על כביכול הונאת בחירות. דבריו של טראמפ פורסמו בראיון עם ג'ונתן קארל מ-ABC.

הראיון, שנערך במאר-א-לאגו שבפלורידה, התקיים במסגרת קידום ספרו החדש 'בגידה'. כזכור ב-6 בינואר 2020, פנס שהה בתוך גבעת הקפיטול בזמן שתומכי טראמפ התפרעו והתפרצו פנימה, ונשמעו קריאות 'תלו את מייק פנס'.

למעשה, היה צריך לפנות את פנס דרך המנהרות בבניין כדי להימלט, אבל דונלד טראמפ הגן על תומכים שאיימו לתלות את סגן הנשיא דאז, מייק פנס.

במהלך ראיון מוקלט עם ג'ונתן קארל מרשת ABC, ניתן לשמוע את טראמפ ממעיט בחומרתם של האיומים ואומר 'האנשים כועסים מאוד'.

קארל שואל בתחילה, האם טראמפ היה מודאג לשלומו של סגן הנשיא שלו; "לא, חשבתי שהוא מוגן היטב, ושמעתי שהוא במצב טוב", ענה טראמפ במהלך הראיון לספרו של קארל 'בגידה' שנערך ב-18 במרץ.

קארל לחץ שוב על טראמפ, ואמר "הם אמרו לתלות את מייק פנס", טראמפ ענה "כי זה הגיון בריא, זה השכל הישר שאתה אמור להגן עליו, איך אתה יכול אם אתה יודע שההצבעה היא הונאה?", טראמפ חזר שוב ושוב על הטענה שהבחירות לנשיאות ב-2020 היו הונאה, טענה שלא אומתה. "איך אתה יכול להעביר הצבעת הונאה לקונגרס? איך יכולת לעשות את זה?" אמר טראמפ.

כזכור בשעות הצהריים המון אלים הסתער על הקפיטול, פרץ את מחסומי המשטרה וניפץ חלונות כדי להיכנס לבניין. חמישה בני אדם נהרגו כתוצאה מההתפרעויות. אישה אחת תומכת טראמפ, לשעבר בחיל האוויר האמריקאי, נורתה למוות על ידי משטרת הקפיטול כשניסתה לטפס דרך חלון.

אדם נוסף מת ממנת יתר של סמים ושלושה אחרים מסיבות טבעיות, כמו התקפי לב, 138 שוטרי קפיטול נפצעו וארבעה נטלו את חייהם בהמשך. המחוקקים נאלצו להסתתר לכמה שעות, כאשר משטרת הקפיטול נאבקה כדי להשתלט בזמן שההמון התפרע בסנאט, ופלש למשרדה של יו"ר הבית ננסי פלוסי ובזז חפצים.

"הם (הצנזורה) סירבו לתת לי לפרסם את התמונות אבל יש לי חשד שהוועדה שחוקרת את מה שאירע ב-6 בינואר תרצה לראות את התמונות האלה", אמר קארל. "אלה לא התמונות שלו, שילמנו על התמונות האלה".

קארל אמר שאחת התמונות מתארת ​​את ראש הסגל של פנס מארק שורט מראה לסגן הנשיא את הטלפון שלו, פנס ראה את הציוץ של טראמפ בטוויטר בו נכתב "לא היה את האומץ לבטל את הבחירות".

פנס הוצא מחדר הסנאט בשעה 14:14, על פי קטעי וידאו מאותו יום. הוא הוחבא בחדר סמוך, עם אשתו קארן ובתו שרלוט. טראמפ שלח את הציוץ שלו בשעה 14:24, "למייק פנס לא היה את האומץ לעשות את מה שהיה צריך לעשות כדי להגן על המדינה שלנו ועל החוקה שלנו", כתב.

בשעה 14:26, פנס הועבר שוב, הפעם מהחדר בו שהה ליד הלשכה של הסנאט למקום מאובטח יותר במתחם הקפיטול.

דונלד טראמפ גבעת הקפיטול מייק פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד