ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נקמה באיחוד האירופי

האיומים לעצירת הגז: פוטין מזהיר את בלארוס "מקווה שלא נגיע לזה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מזהיר את מקבילו הבלארוסי אחרי האיומים להפסיק את מעבר הגז שעובר במדינתו - לאיחוד האירופי | "זו תהיה הפרה של החוזה שלנו ואני מקווה שזה לא יגיע לזה"

האיומים לעצירת הגז: פוטין מזהיר את בלארוס "מקווה שלא נגיע לזה"
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

ולדימיר פוטין הזהיר את מקבילו הבלארוסי, הרודן אלכסנדר לוקשנקו, על איומיו לנתק את אספקת הגז לאיחוד האירופי, "אני מניח שהוא יכול, אבל זה לא טוב, ואני אדבר איתו על זה" אמר פוטין לתקשורת הממלכתית הרוסית.

הגז הרוסי לאירופה עובר בצינורות בבלארוס ונשען על שיתוף הפעולה של לוקשנקו. "זו תהיה הפרה של החוזה שלנו ואני מקווה שזה לא יגיע לזה", אמר פוטין, והוסיף כי אם לוקשנקו יממש את איומו זה "לא יתרום לפיתוח היחסים שלנו עם בלארוס כמדינת מעבר".

היחסים בין בלארוס לאיחוד האירופי הידרדרו בחדות מאז אוגוסט 2020, כאשר לוקשנקו זכה בבחירות שנחשבות למזוייפות, במשך מספר חודשים נערכו בבלארוס הפגנות נגד תוצאות הבחירות, זמן קצר לאחר מכן הטיל האיחוד האירופי סנקציות על בלארוס.

מנהיגי אירופה מאשימים כעת את לוקשנקו בכך שהוא מאפשר למהגרים מהמזרח התיכון לעבור דרך ארצו לגבול פולין כנקמה, ובכך להציף את אירופה במהגרים, שם אלפים ממתינים כעת בניסיון להשיג כניסה לאיחוד האירופי. קבוצות סיוע חוששות שהמצב עלול להתפתח למשבר הומניטרי.

ולדימיר פוטין בלארוס האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד