כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מס הכנסה פשט על גאולה • מה הציע בעל האטליז?

ביקורת שנערכה ביותר מ-50 חנויות בגאולה, מלכי ישראל וצפניה מצאה כי 14% מהחנויות לא רשמו הכנסות • המצבע הוא חלק מהגברת פעילות האכיפה של מס הכנסה בכל הארץ

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בביקורת שהתקיימה באטליז באחת השכונות החרדיות בירושלים התגלו 3,000 שקל שלא תועדו בספרי העסק. בעל האטליז הסביר כי מדובר בתשלום עבור שכירות. אך כשהתבקש להציג את החוזה, אמר שאין לו, והציע "מה הבעיה? נעשה עכשיו חוזה"...

הביקורת של משרדי מס הכנסה בירושלים נערכה בסוף השבוע בשכונת גאולה, במלכי ישראל ובצפניה ביותר מ-50 חנויות, והיא נועדה להגביר את ההרתעה באמצעות נוכחות בשטח ולבדוק את רמת ניהול הספרים.

ברשות המיסים הנחו את המשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר, על ידי עריכת מבצעי שטח, על מנת להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

לקראת המבצעים נבחרו העסקים המיועדים לביקורת לפי ענפים, תכנית עבודה, מידע מוקדם ודרישות שומה. כמו-כן, נערכו תצפיות וקניות ביקורת ביותר ממאה עסקים.

ב-17.5% מהעסקים שנבדקו נמצא כי לא נרשמו הכנסות בעסק, בירושלים עמד שיעור אי רישום ההכנסות על 14%. בבית קפה ידוע וותיק בירושלים, לא נמצא סרט פנימי בקופה הרושמת ואין רישום של הכנסות העסק בשבועיים האחרונים. קניית ביקורת אצל קוסמטיקאית מירושלים לא נרשמה בספרים, לדבריה, העובדת קיבלה את הכסף והיא היתה צריכה לרשום.
רשות המיסים מס הכנסה קוסמטיקאית חרדים גאולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד