ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שלחו אלפי הודעות

האקרים השתלטו על מערכת הדוא"ל של ה-FBI

עשרות אלפי הודעות המזהירות מפני מתקפת סייבר אפשרית נשלחו ממערכת הדואר אלקטרונית של משרד החקירות הפדרלי | מטעם הארגון נמסר כי ההודעות הינן מזויפות ונשלחו ע"י קבוצת האקרים; "זהו מצב מתמשך"

האקרים השתלטו על מערכת הדוא"ל של ה-FBI
אילוסטרציה. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: pixabay

האקרים השתלטו על מערכת הדואר אלקטרונית של משרד החקירות הפדרלי ביום שבת, ושלחו עשרות אלפי הודעות המזהירות מפני מתקפת סייבר אפשרית, כך על פי הסוכנות ומומחי אבטחה.

ההאקרים שלחו הודעות דואר זבל משרת אימייל של ה-FBI ביום שישי בלילה לפחות ל-100,000 אנשים. "נראה שהודעות דוא"ל מזויפות הגיעו מכתובת אימייל לגיטימית של ה-FBI המסתיימת ב[email protected]", כך מסר ה-FBI בהצהרה. למרות ההשפעה מהאירוע "הנושא טופל במהירות עם גילוי הבעיה", נמסר מטעם ה-FBI, על פי הבולשת "זהו מצב מתמשך".

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי ההאקרים שלחו עשרות אלפי מיילים שהזהירו מפני מתקפת סייבר אפשרית, ארגון מעקב נגד איומים Spamhaus Project פרסם בחשבון הטוויטר שלו דיווח דומה. גם ה-FBI וגם הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות, מודעים לתקרית, נאמר בהודעת ה-FBI.

ההאקרים חתמו את ההודעות, כ"קבוצת איתור וניתוח איומי סייבר של משרד ביטחון המולדת האמריקאי" קבוצה שלא קיימת לפחות שנתיים. ה-FBI מזהיר חברות אמריקאיות באופן שגרתי מפני איומי סייבר המכוונים לתעשיות מסוימות, או כשאקרים זדוניים מנסים טכניקה חדשה ויעילה. על פי ההערכות, זהו המקרה הידוע הראשון של מערכת זדונית שקיבלה גישה לאחת מהמערכות הללו כדי לשלוח דואר זבל למספר רב של אנשים.

מטעם ה-FBI נמסר, "ה-FBI מודע לתקרית הכוללת מיילים מזויפים מחשבון דוא"ל @ ic.fbi.gov" נכתב. "זהו מצב מתגלגל ואיננו יכולים לספק מידע נוסף בשלב זה, אנו ממשיכים לעודד את הציבור להיות זהיר, ומבקשים מכם לדווח על כל פעילות חשודה".

האקרים FBI דואר אלקטרוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד