כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קרע ראשון? ליברמן: "נצביע נגד משאל עם"

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר: "משאלי עם הם בריחה של מקבלי ההחלטות מאחריות, ניסיון להחזיק את המקל בשני קצוות" • הבטיח: נציגי ישראל ביתנו יתנגדו לחוק

נתניהו וליברמן. צילום: פלאש 90
נתניהו וליברמן. צילום: פלאש 90

״ישראל ניצבת בצבר איומים שהולך ומתפתח סביבנו. איראן ממשיכה בתכנית הגרעין שלה, היא טרם חצתה את הקו האדום שהצגתי באו"ם, אך היא מתקרבת אליו בשיטתיות. אסור לתת לה לחצות אותו", אמר היום (ב) ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו המשיך: "בסוריה נערכים כוחות חדשים, והם מציבים בפנינו שתי סכנות עיקריות: הסכנה הראשונה היא קודם כל תקיפה של אזרחינו וחיילינו מקו רמת הגולן. והסכנה השנייה היא העברת או נפילת כלי נשק קטלניים בידי חיזבאללה וארגוני טרור אחרים. בדרום יש ניסיון לחדש את התקיפות נגדנו, ולהפר את השקט שהושג בעקבות 'עמוד ענן'. אנו עוקבים ונערכים לכל תרחיש.

האזינו לראש הממשלה וליו"ר 'ישראל ביתנו':


"אנו מבצרים את כוחו של צה"ל, ואנו לא נאפשר פגיעה באזרחינו - לא בצפון ולא בדרום. צריך שיהיה ברור כלפי כל הכוחות בעזה – אם יימשכו ההתקפות הללו אנו לא נאפשר טפטוף של טילים על ערי ישראל. אנו נגיב בעוצמה הרבה יותר גדולה״.

אלא שראש הממשלה ספג קיתון של צוננים מיו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, שלא התלהב מרעיון משאל העם: "משאלי עם הם בריחה של מקבלי החלטות מאחריות. אני לא אוהב את הרעיון משום שהוא נותן למי שאמור להחליט - את האפשרות לברוח מהכרעה. או שאתה מקבל החלטה שכל דבר - כולל לימודי ליבה - טעון אישור העם, כמו בשוויץ. או שאתה לא הולך בכלל למהלך כזה. חוק משאל עם הוא ניסיון להחזיק את המקל משני הקצוות", אמר ליברמן, והבהיר כי אם וכאשר תגיע הצעת חוק משאל העם לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, נציגי ישראל ביתנו יצביעו נגדה.
ליברמן נתניהו קרע משאל עם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד