כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נתוני האמת בירושלים: עלייה של 2,191 תלמידים חרדים

לתשומת לב ניר ברקת • לפי נתוני האמת חלה עלייה של 2,191 במספר התלמידים החרדים • זינוק בגני הילדים • יצחק פינדרוס: "מנסים לעשות הון פוליטי על גב החרדים"

חיידר. צילום: פלאש90
חיידר. צילום: פלאש90



עלייה במספר הילדים החרדים בגני הילדים הירושלמים. זאת, בניגוד לפרסום שציטטה עיריית ירושלים.

הבוקר (ב) התפרסמו נתונים של מכון ירושלים לחקר ישראל, לפיהם האוכלוסייה החרדית בעיר הבירה מצטמקת, כביכול. גורמים בעירייה התלהבו יתר על המידה מהנתונים, והעלו אותם לעמוד הפייסבוק.

מהנתונים עולה, כי זו שנה שנייה ברציפות בה נרשמת עלייה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי בירושלים. זאת, לאחר עשר שנים של ירידה מתמדת במספר התלמידים בבתי ספר אלה.

אך נתונים אחרים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', מצביעים דווקא על עלייה מתמדת בקרב החרדים, כזו הבאה לידי ביטוי בעיקר בשנה האחרונה. לפי הטבלה, עולה שהעלייה חלה בעיקר במספר התלמידים בגני הילדים.

מספר התלמידים בגני הילדים החרדים בשנת תשע"א עמד על 20,931 כשבשנה שאחריה נרשמה ירידה קלה של 96 תלמידים. העלייה לא איחרה לבוא בשנה האחרונה, כשמספר התלמידים עלה חדות ל-22,381 תלמידים בגני הילדים החרדים.

כך גם הנתונים אודות כלל שכבות הגיל מעידים על עלייה בתלמידים החרדים בירושלים.

בשנה שעברה עמד מספר התלמידים החרדים בכל ירושלים על 92,359 תלמידים. השנה המספר רשם עלייה של 2,191 תלמידים שנוספו לחינוך החרדי בירושלים.

יצחק פינדרוס. צילום: קובי הר צביצילום: יצחק פינדרוס. צילום: קובי הר צבי
יצחק פינדרוס. צילום: קובי הר צבי


מצג שווא

"הנתונים של מכון ירושלים הם מגמתיים", אמר גורם חרדי בעיריית ירושלים. "הייתה כאן עריכה מחושבת של הנתונים, כדי להוציא כותרת נגד החינוך החרדי. נכון שיש שלוש מוסדות שהיו רשומים בעירייה למרות שהם לעולם לא לקחו כספים מהמדינה, יש גם מוסדות שנתפסו על רישומים פיקטיביים והשנה הם כבר לא בתוך הרשומות".

עיריית ירושלים והעומד בראשה, ניר ברקת, פרסמו את הנתונים של המכון בדף הפייסבוק שלהם ועוררו את זעמם של הגולשים.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי בעירייה, יצחק פינדרוס, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "עצם העובדה שהעירייה וניר ברקת העלו את הנתונים לאינטרנט רק מראה כי יש מי שמנסה ליצור הון פוליטי על גב החרדים - לקראת הבחירות".

פינדרוס הוסיף: "גורמים פוליטיים לקחו חצאי נתונים ועשו מהם קרקס". לדבריו, "הנתונים מעידים על עלייה חדה במספר התלמידים בחינוך החרדי. יש כאן ניסיון ליצור מצג שווא שמישהו הצליח לעצור את תהליך ההתחרדות בירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ״החינוך בירושלים צומח בכל המגזרים ואנו מברכים על מגמה זו. בשנים האחרונות מוביל ראש העיר ניר ברקת מהלך של צמצום פערים בבינוי של כיתות לימוד במגזר החרדי, כדי לתת פתרון ראוי לכל תלמיד בירושלים.

"יש לציין כי בשנים האחרונות חלה עלייה באיכות חיי התושבים בירושלים, ממנה נהנים כל המגזרים והאוכלוסיות בעיר. העירייה משקיעה רבות בפיתוח כל מגזר לפי צרכיו, אחד לצד השני ולא אחד על חשבון השני. העירייה רואה בחיוב עליה במאזן ההגירה של צעירים מהמגזר הממלכתי והממלכתי-דתי לירושלים ומצרה על כל אחד שבוחר לעזוב את ירושלים מכל מגזר שהוא.

"כל ניסיון לרמוז כאילו העירייה 'חוגגת' על עזיבה של ירושלים של כל מגזר שהוא ולהכניס לנתונים שפורסמו מימד פוליטי - פסול מהיסוד ואינו על דעתנו".

צילום: קובי הר צביצילום: צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


הנתונים:


חינוך חרדים עיריית ירושלים יצחק פינדרוס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד