י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פעולות חשאיות לשחרורם

חשש בישראל: מעצר הישראלים בטורקיה - רקע מדיני

נמשכים המאמצים לשחרור נטלי ומורדי אוקנין, שצילמו את ארמונו של ארדואן וחשודים בריגול | החשש שקיים בישראל הוא שארדואן ידרוש תמורות מדיניות עבור שחרורם | בני משפחת הזוג התבקשו על ידי משרד החוץ שלא לדבר יותר בכלי התקשורת

חשש בישראל: מעצר הישראלים בטורקיה - רקע מדיני
ארדואן צילום: דוברות נשיא טורקיה

לאחר שהוארך מעצרם של בני הזוג הישראלים בטורקיה בעוון צילום מעונו של הנשיא ארדואן ומחשש כי הם סוכני ריגול מטעם ישראל, בירושלים חוששים כי הרקע למעצר הוא בכלל רקע מדיני.

כזכור, בשבת הוארך מעצרם של בני הזוג שמואשמים בריגול ב-20 יום. באופן חריג, שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט שיגרו הודעה בה הכחישו כי הזוג אינם פועלים או קשורים לסוכנות ישראלית.

בישראל חוששים כי הרקע למעצר הוא בכלל רקע מדיני כדי להרוויח מישראל נקודות זכות, אחרי שיחסי המדינות רואים בעיקר מורדות מאז 2009 עם סאגת המרמה שעוררה עימות בין המדינות.

זוג הישראלים שנעצרו בטורקיה מואשמים בריגול

המעצר בטורקיה: בנט שוחח עם המשפחה; נתניהו מתגייס למאמץ

הבוקר ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, קיימו התייעצות בעניינם של הזוג נטלי ומורדי אוקנין שעצורים בטורקיה בו השתתפו גם ראש המל"ל אייל חולתא ומנכ"ל משרר החוץ אלון אושפיז.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי "בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי".

בתוך כך, רה"מ נפתלי בנט התייחס לאירוע גם בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "אני רוצה להתייחס למעצרם של הזוג אוקנין בטורקיה. שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בזה במהלך סוף השבוע. מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו בטעות, לסיטואציה מורכבת. שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון. ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".

טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד