כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מסמנים את האשם

המתמחים חוזרים להיאבק: "על כך המשתמע מכך"

לאחר ההסכם שהושג לפני קרוב לחודש - מודיעים בארגון המתמחים כי מימושו של ההסכם שהושג לאחרונה עם שר הבריאות לא מיושם, ולפיכך הם חוזרים למאבק | "נצא שוב לרחובות אם צריך"

המתמחים חוזרים להיאבק: "על כך המשתמע מכך"
מחאת המתמחים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

קרוב לחודש לאחר ההסכם שמנע את התפטרותם של אלפי מתמחים, מודיע היום (ראשון) ארגון הרופאים המתמחים - 'מרשם': "מחדשים את המאבק, על כל המשתמע מכך". 

כזכור, לפני קרוב לחודש הושג הסכם בין שר הבריאות ניצן הורוביץ למובילי המחאה על קיצור שעות התורניות, לאחר שהאחרונים הובילו אלפים ברחובות ואיימו על התפטרות המונית מבתי החולים. 

הבוקר הודיעו בארגון 'מרשם' כי העובדה שעד כה לא הוקם הצוות ליישום המתווה שהושג אז, "מהווה איום ממשי על עצם מימושו ועל התוכנית לקיצור התורנויות כולה". 

שר הבריאות עם המתמחים לפני קרוב לחודש \\ רשתות חברתיות 

יוזכר כי צוות היישום, בהתאם למתווה שאושר, אמור היה להתכנס כבר לפני שלושה שבועות ואולם עד כה לא ניתן אפילו כתב מינוי ולא ברור אם יהיה צוות כזה ו/ או מי חבריו.

על פי הארגון, ההסתדרות הרפואית מנסה בכל כוחה לסכל את קיצור התורנויות אבל האחריות היא בראש ובראשונה של שר הבריאות, "הוא הריבון והוא שצריך ליישם את ההחלטות שהוא קיבל!", אמרו בארגון. 

עוד נמסר מ'מרשם': "3 שבועות ישבנו בשקט. נתנו את כל הקרדיט למשרד ולשר לפתור את כל הבעיות מול ההסתדרות הרפואית. זה נגמר! אם משרד הבריאות והשר לא מסוגלים להשתלט הר"י היום, בתחילת הדרך, בצעד הפשוט של הקמת הצוות, מי יודע איך זה יראה מחר כשיגיע הרגע ליישם את הדברים בפועל". 

היום בערב צפוי להתקיים כינוס חירום של ההנהגה ופעילי הארגון לצורך חידוש המאבק ליישום המתווה לקיצור תורנויות. "לא נשב בחיבוק ידיים כאשר יש מי שמנסים בכוח לקחת את כל מה שכבר השגנו. אנחנו נצא שוב לרחובות אם צריך ונחדש את המאבק, על כל המשתמע מכך!", הבטיחו בארגון המתמחים. 

 

מסמכים רפואיים ניצן הורוביץ מתמחים מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד