כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התפתח לקרב צעקות

שרת החינוך שאשא ביטון ושר הבריאות הורביץ בעימות נוסף

במהלך ישיבת הממשלה השבועית ויכוח בין שרת החינוך שאשא ביטון לשר הורביץ עלה לטונים צורמים במיוחד | שאשא ביטון: "אני לא מוכנה לסבול את הסגנון המזלזל הזה"

שרת החינוך שאשא ביטון ושר הבריאות הורביץ בעימות נוסף
ניצן הורוביץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ישיבת הממשלה השבועית עסקה השבוע בין היתר במוכנות להגעתו של וראינט חדש לישראל, על פי תוכנית 'אומגה' שתורגלה בשבוע שעבר בנוכחות רה"מ בנט, אך מהר מאוד הדיון בין שרי הממשלה הוביל לעימות קולני במיוחד בין שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לשר הבריאות ניצן הורביץ.

שאשא ביטון: "מתי נבין שזו פשוט מחלה מחזורית? מתי נחזור לשגרה? "

בנט: "היום בישראל יש שגרה".

שאשא ביטון: "יש עוד מסיכות...עד כמה נהפוך את זה לשגרת חיים כמו שעושים במדינות אחרות...זאת לא התרסה, האם משרד הבריאות הגדיר מתי פשוט נסתכל על זה כפנדמיה?"

הורביץ: "כשזו תהיה מחלה "רגילה", נתייחס לזה ככה. אנחנו לא שם...במדינות אחרות כמו רומניה, פחות מתחסנים, וכשמגיע גל, התמותה היא במספרים עצומים".

שאשא ביטון: "אצלנו כן מתחסנים".

הורביץ: "עדיין יש אצלנו קבוצה גדולה שלא מחוסנת...הכל פתוח ועדיין, אנחנו ממזערים סיכונים...באוסטרליה יש סגר רק ללא מחוסנים".

אלי אבידר: "לומר שאנחנו בשגרה זו תקלה. התו הירוק הורס עסקים, ואין טעם להביא דוגמאות מהעולם, כמו אוסטרליה. שנה וחצי הם בסגר, זה הרי טירוף מערכות".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "הסבירות לעוד מגפה בעשור הבא היא גבוהה מאד ולא לכל מחלה יימצא חיסון...יש תובנות לגבי המצב "בין הגלים".. יש "בין הגלים" כשהקורונה קיימת, ויש ארוך טווח לשגרה. שתיים, אם חלילה יש נגיף עוקף חיסון, זה סיפור אחר. נטיית ליבי זה לסגור הרמטי. חלק ניכר מהמהלך הוא להפיל אסימון לציבור שאנחנו במצב חדש, והם יצטרכו לשתף פעולה. גם אם נכנס וריאנט, ניתן לקטוע...אנחנו כל הזמן נהיה עם האצבע על הדופק".

הורביץ: "אנחנו מביאים סטים של תקנות שמאפשרים לעשות בדיקות למי שחוזר . זו הארכה ל-28 ימים. בנוסף, מאריכים את משך הזמן שניתן למלא הצהרת בריאות לפני שעולים על מטוס. בעניין החינוך – לגבי טיולים שכוללים לינה מחוץ לשטח בית הספר, נניח של תנועות נוער – יכול להתקיים אם הלינה תחת כיפת השמים".

יועמ"ש בריאות: "התקנה באה לצמצם מגעים כשישוב הופך לאדום".

סער: "זו סתם כוחניות להביא את הסעיף הזה".

כאן התחיל ויכוח קשה בין שר הבריאות לשרת החינוך, בעקבות החלטתו של ראש הממשלה בנט להוריד סעיף הקשור לבתי הספר, אז החלו צעקות בדיון בין שר הבריאות הורביץ לשרת החינוך שאשא ביטון.

שאשא ביטון אמרה בזעם: "אני לא מוכנה לסבול את הסגנון המזלזל הזה"

השר הורביץ השיב והאשים: "את מתנגדת לכל הצעה שמביאים תמיד. יש גבול. מגיעים עם משרד החינוך לסיכומים ואז הם מפרים הכל".

שר הביטחון גנץ נמנע בהפגנתיות בהצבעה ואמר: "לא הבנתי כלום אז אני נמנע".

ניצן הורביץ יפעת שאשא ביטון קורונה נפתלי בנט ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד