י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תביא לפסולי חיתון"

הח"כ מזהיר מהרפורמה בגיור: "טירוף שנאת ליברמן"

הוועדה לשירותי דת תדון השבוע בהליך הבירור יהדות בבתי הדין הרבניים, אחרי שסיימה לעסוק ברפורמת הכשרות | חבר הכנסת אבי מעוז טוען: "הם עוברים להחריב את הגיור"

הח"כ מזהיר מהרפורמה בגיור: "טירוף שנאת ליברמן"
מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שסיימה לעסוק ברפורמת הכשרות, הוועדה למיזמים לאומיים ושרותי דת בראשותה של חה"כ יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו' תדון השבוע ביום שלישי בהליך "בירור יהדות" בבתי הדין הרבניים, כשבפעם הראשונה תעסוק הוועדה בנושאי גיור.

"לאחר שממשלת בנט סיימה להרוס את הכשרות במדינה ישראל, הם עוברים להחריב את הגיור", טען חבר הכנסת אבי מעוז, החבר בסיעת 'הציונות הדתית'. "לצערנו הממשלה מפלגת ומשסעת את העם. את הכשרות הממלכתית שאיחדה את העם סביב גוף כשרות ממלכתי הם הרסו, וכעת הם רוצים שכל משפחה תחזיק בספרי יוחסין", אמר.

ח"כ אבי מעוז במליאה // צילום: פלאש 90

הוא הזהיר: "כל נגיעה בגיור תביא לפסולי חיתון, לפלגים ולשיסוע של העם. הכל זה חלק מטרוף שנאת היהדות של ליברמן, שמתבצעת מידית בידי קבלני הביצוע - אורבך, כהנא, סילמן וכלפון", תקף.

"הפגיעה של ממשלת בנט ביהדות, ובזהות היהודית של המדינה היא 'אוסלו של היהדות', נפעל ככל שביכולתנו לעצור את כל המהלכים והפגיעה ביהדות, בכותל, בזהות היהודית ובביטחון של עם ישראל בארצו. ישראל חייבת ממשלה אחרת", קרא לסיום יו"ר מפלגת 'נעם'.

לדיון ביום שלישי, זימנה יו"ר הוועדה ארגונים שונים ביניהם - ארגון רבני צהר, המכון הישראלי לדמוקרטיה, האגודה לזכויות האזרח בישראל, עמותת עתים, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, נאמני תורה ועבודה, ישראל חופשית, עמותת פנים להתחדשות יהודית בישראל, התנועה הרפורמית, מרכז צדק לנשים, מרכז רקמן ומוזמנים נוספים.

יוליה מילינובסקי גיור אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד