י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
היוזמה המצרית

הפסקת אש ארוכת טווח; תוכנית בת 4 שלבים

ראש הממשלה בנט ושר המודיעין המצרי צפויים לדון בתוכנית מצרית מקיפה, בת 4 שלבים, להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לארגוני הטרור בעזה. מדובר במגעים להפסקת אש מקיפה לתקופה שלמבין 5-10 שנים, עסקת חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה

הפסקת אש ארוכת טווח; תוכנית בת 4 שלבים
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר המודיעין המצרי עבאס כאמל צפויים לדון בתוכנית מצרית מקיפה להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה. כך דווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" היוצא לאור בלונדון.

על פי הדיווח, התוכנית עליה עמלים המצרים, כוללת ארבעה שלבים מפורטים שאמורים להביא לרגיעה בין הצדדים. תוכנית שכאמור, תובא לאישור הגורמים המדיניים הרלוונטיים.

מדובר במגעים להפסקת אש מקיפה לתקופה של 5-10 שנים, עסקת חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה. דווח גם כי ארגון הטרור חמאס והפלגים השונים ברצועה הסכימו לתוכנית וכעת ממתינים להחלטה בישראל.

שר המודיעין המצרי, הגנרל עבאס כאמל, נחשב כאיש החזק ביותר במצרים אחרי הנשיא א-סיסי. בעיתונות המקומית הוא מכונה "צילו של הנשיא" או "שומר הסודות". כאמל מונה על ידי א-סיסי שולח כשליח לפגוש את ראש הממשלה בנט. הוא גם זה שעומד בקשר ישיר עם יחיא סינוואר ברצועת עזה, ומארח את סאלח אל עארורי וחאלד משעל כאשר הם באים לקהיר.

כאמל סיפר ל'ווינט', במהלך ועידת האקלים האחרונה, כי הוא מתעתד להגיע לישראל בסוף החודש הנוכחי והסביר את המהלך המצרי ביחס לרצועת עזה, שיקום הרצועה, החזרת הישראלים המוחזקים בידי חמאס אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד ופתרון סוגיית גופות לוחמי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, והאפשרות של תהדייה, הפסקת אש ארוכת טווח והסדרה. לדעתו, יש לעשות את הכול ביחד.

מצרים הפסקת אש ישראל רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד