ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
זמן חורף

מלבד עמודי שש: בישיבה הקימו שני סדרים נוספים

בישיבת 'באר התלמוד' בירושלים מציינים עשור לסדר שש שעות בלילות שבת של זמן חורף ומוסיפים עוד שני סדרים חדשים הראשון: 'והכינו' - סדר לימוד בליל שישי בעקבות חיזוק שהורה ראש הישיבה הגר"ח כהן וסדר 'בין קודש לקודש' שהוקם עבור חיזוק מוצאי שבתות הארוכים של החורף, כשלאחר מכן מתקיימת סעודה מלווה מלכה

מלבד עמודי שש: בישיבה הקימו שני סדרים נוספים
היכל ישיבת באר התלמוד צילום: באדיבות המצלם

בישיבת 'באר התלמוד' בירושלים מציינים זה קרוב לעשור ברציפות, את זמן חורף כסימן לסדר שש שעות שמתקיים בשבתות הארוכות של זמן חורף.

מחזה מרגש במיוחד כאשר בשעה אחד אחר חצות בליל שבת בית המדרש מלא מפה לפה במאות בחורים היושבים ושוקדים בלימוד התורה בהתמדה ובמשך שש שעות של רצף במסגרת מערכת 'עמודי שש' שמנהלת את כל פרויקט הסדר של שש שעות שמתקיים בהיכל הישיבה.

אפשר לומר הישיבה הראשונה שהכריזה על סדר שש שעות במחיצתה, כך שכל הישיבות שפתחו לאחר מכן את הסדרים נזקפים זכויות רבות לתלמידי הישיבה.

הישיבה מושכת בלילות שבת סקרנים רבים מרחוב גאולה הסואן שאנשים עוברים ליד ולא מבינים מה בדיוק קורה בשעות כאלה בתוך בית מדרש וכשהם נכנסים הם מגלים עולם של שטייגען ובית מדרש מלא.

בנוסף, הישיבה התחדשה עם שני סדרים חדשים, הראשון 'והכינו' - סדר לימוד בליל שישי בעקבות חיזוק שהורה ראש הישיבה הגר"ח כהן על חשיבות לילות חמישי עד כמה הם מסוגלים לצמוח ולגדל בלימוד התורה כך שהסדר ביום חמישי נמשך עד חצות הלילה כשבסיומו הבחורים מתיישבים לסעודה כיד המלך עם צ'ולנט בשרי, קוגלים ופינוקים מיוחדים.

בנוסף, סדר 'בין קודש לקודש' שהוקם עבור חיזוק מוצאי שבתות הארוכים של החורף שלאחר מכן מתקיימת סעודה מלווה מלכה גם כן כיד המלך.

יצויין, שוועד שלישי בישיבה עובדים ללא לאות לאורך שעות עבור חיזוק סדרים אלו בהיכל הישיבה מה שמכניס את העוצמות שמורגשים מידי שבוע בשבוע, כמובן בעידודו של ראש הישיבה הגר"ח כהן.

ישיבת באר התלמוד ליל שבת ליל שישי זמן חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד