י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נשבר שיא חדש

ציור היסטורי שנגנב, נמכר ב-35.9 מיליון דולר

ציור של הצייר המפורסם ואן גוך, שנגנב ממשפחת רוטשילד על ידי נאצים, נמכר בשבוע האחרון בסכום של 35.9 מיליון דולר. מדובר בשיא חדש של סכום המשולם עבור ציור של האיש והאגדה ואן גוך

ציור היסטורי שנגנב, נמכר ב-35.9 מיליון דולר
צייר. אילסוטרציה צילום: unsplash

ציור של הצייר ההולנדי המפורסם וינסנט ואן גוך, שנגנב על ידי הנאצים מבעליו היהודי במהלך השואה, נמכר ביום חמישי במכירה פומבית תמורת 35,855,000 דולר, ושבר את שיא הסכום הגדול ביותר ששולם אי פעם עבור ציור של ואן גוך במכירה פומבית.

הציור נרכש על ידי מקס מאירובסקי, אספן אמנות יהודי גרמני, בשנת 1913. כאשר עזב מאירובסקי את גרמניה לאמסטרדם לנוכח האנטישמיות הגוברת ב-1938, הוא השאיר את הציור אצל סוחר אמנות שמכר אותו לאלכסנדרין דה רוטשילד ממשפחת הבנקאים. כאשר עזבה משפחת רוטשילד את גרמניה לשווייץ, אוסף האמנות שלה נתפס על ידי הנאצים.

מקום הימצאו של הציור בין סוף מלחמת העולם השנייה לשנות ה-70 לא היה ידוע, אך בשנת 1979 רכש איש העסקים האמריקני אד קוקס את הציור בגלריה בניו יורק.

סוכנות הידיעות היהודית JTA מדווחת, כי התמורה מהמכירה ביום חמישי האחרון אמורה להתחלק בין עזבונו של קוקס לצאצאי מאירובסקי ורוטשילד על פי תנאי המשא ומתן. "הסכם הפשרה פותר את המחלוקת על הבעלות על היצירה", כך נמסר מבית המכירות הפומביות Christie’s.

וינסנט ואן גוך הברון רוטשילד מכירה פומבית ציור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד