י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשיפה • "שיתרגלו למצב"

איילת שקד נגד פשרת מתווה הכותל: "צריך להישאר מקום קדוש"

שרת הפנים איילת שקד חושפת התנגדות לפשרת מתווה הכותל שתכיר ברפורמים הפרובוקטורים • בכנס סגור בניו יורק היא הסבירה מדוע יש לשמור על הסטטוס קוו "מקום קדוש לעם היהודי" • היא הודפת טענות נגד הימין וקוראת לשני הצדדים: "להפסיק עם שנאת החינם" • חשיפה

איילת שקד נגד פשרת מתווה הכותל: "צריך להישאר מקום קדוש"
הכותל הרפורמי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפה: שרת הפנים איילת שקד מבקרת בימים אלה בארצות הברית, שם היא פוגשת אנשי ממשל, חברי ונציגי הקהילות השונות. בסוף השבוע נועדה השרה עם קבוצת קהילות יהודיות שתחת ארגון 'התנועה הציונית האמריקאית', לצד נציגי הארגון הרפורמי 'התאחדות הציונים הרפורמי'.

מהר מאוד עלה במפגש גם נושא 'מתווה פשרת הכותל' שנמצא בימים אלה על סדר יומם של שרי הממשלה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי נציג הרפורמים ג'וש ויינברג שאל את השרה שקד באשר לעמדתה בנושא, והאם תפעל לקדם את 'מתווה הכותל', תוך שהוא מעיר כי הצד הימני של המפה הפוליטית בארץ מנסה "לחבל בקידום המתווה", לדבריו.

לפי גורמים שהשתתפו בכנס, השרה איילת שקד חשפה במהלך הדיון כי היא מתנגדת לפשרה סביב מתווה הכותל, "שני הצדדים התנהגו באלימות, צריך להפסיק את השנאת חינם במקום הזה", השיבה תחילה על דבריו כי הימנים פועלים נגד קידום המתווה.

לגופו של עניין, נימקה שרת הפנים שקד את התנגדותה ואמרה: "הכותל צריך להישאר כפי שהוא, זה המקום הכי קדוש ליהודים וכך זה צריך להישאר". כשהיא מוסיפה ומביעה התנגדות נחרצת לשינוי הסטטוס קוו בכותל המערבי, "אלה שרוצים להתנהג שלא לפי הדרך המקובלת והרגילה - צריכים להתרגל למצב", אמרה. כך בציטוטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'.

התנגדות זו של איילת שקד מצטרפת להתנגדויות נוספות שלה ליוזמות בממשלה, מה שמעלה חשש בקרב ראשי הסיעות כי היא משתפת פעולה עם חברי האופוזיציה מ'הליכוד' והמפלגות החרדיות, וכי התנגדותה יכולה לעכב את קידום הפרת הסטטוס קוו בכותל כפי שדורשים ראשי הסיעות, אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, מרב מיכאלי ובני גנץ.

בלשכת השרה איילת שקד מכחישים את הדברים ואומרים ל'בחדרי חרדים' כי השרה אמרה בכנס שהכותל לא צריך להיות מקום שבו יש שנאת חינם.

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית הגיבה לחשיפת 'בחדרי חרדים' ואמרה: "כל שר שמתנגד למתווה הכותל צריך להבין שהוא מתנגד לפתרון ולמעשה מאפשר את המשך האלימות בכותל. התנגדות למתווה הכותל היא כניעה לאלימות. פשוטו כמשמעו".

"אם מיעוט קנאי יכתיב לרוב הדומם הדוגל בפשרה כיצד לחיות - זה מדרון חלקלק ומסוכן. לא ניתן לזה לקרות!". כך גינסברג.

איילת שקד מתווה הכותל הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד