כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החיסונים ינחתו השבוע

חיסון הילדים אושר סופית: המבצע יחל בשבוע הבא

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש קיבל באופן רשמי את המלצת המומחים ואישר מתן חיסונים נגד קורונה גם לילדים בני 5-11. החיסונים המותאמים צפויים להגיע לקראת סוף השבוע, והמבצע יחל בתחילת השבוע הבא

חיסון הילדים אושר סופית: המבצע יחל בשבוע הבא
חיסון ילד. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיבל את המלצת הצוות לטיפול במגיפות והצוות המייעץ לחיסוני הקורונה, לחסן ילדים בגילאי 5-11 בחיסון נגד נגיף הקורונה.

בנימוקיו הסביר מנכ"ל משרד הבריאות, כי רוב גורף מחברי הוועדה סברו, כי החיסון הינו בעל פרופיל בטיחות טוב. נתוני היעילות שהציגה חברת פייזר מצביעים על יעילות של 91% במניעת מחלה בילדים בגילאים 5 – 11 שנים במחקר קליני מבוקר. מרבית המומחים סברו, שמידת התועלת במתן החיסון בגילאים אלה עולה על הסיכון הכרוך בו, ועל כן קיבל את המלצתם לאשר שימוש בחיסון בגילאים אלה.

מועד תחילת החיסונים לקבוצת גיל זו ייקבע בימים הקרובים.

לפי הדיווח ב'חדשות 12' הערב, מבצע חיסוני הילדים יחל כבר בתחילת השבוע הקרוב וכי החיסונים המותאמים ינחתו בישראל ביום רביעי או חמישי הקרוב.

קבלת החיסונים תתבצע במתחמי קופות החולים, ויתכן שיופעלו במקביל ניידות חיסון באזורי הפריפריה, שם אחוז המתחסנים צפוי להיות נמוך.

מנכ"לית 'מכבי שירותי בריאות', הגב' סיגל דדון-לוי, בירכה על החלטת מנכ"ל משרד הבריאות לחסן ילדים בגילאי 5-11 נגד נגיף הקורונה ואמרה כי "מכבי שירותי בריאות ערוכה להתחיל במתן חיסונים נגד קורונה לילדים בגילאי 5-11 באופן מיידי, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות".

"אנו מברכים את משרד הבריאות על החלטתו לאשר את מתן חיסוני הקורונה גם לילדים בגילאי 5-11. כעת אנו מחכים לאספקת החיסונים, כשהמטרה היא לפתוח את מבצע חיסוני הילדים בהקדם האפשרי. מכבי וקופות החולים כבר הוכיחו בשנה האחרונה שהן עושות זאת בצורה הטובה ביותר". כך מנכ"לית 'מכבי'.

חיסון ילדים נחמן אש חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד